آفتاب

عضوجبهه پایداری:بر اساس توافقنامه ژنو بعد از 20 سال تنها یک چهارم تحریم‌ها را لغو می کنند

عضوجبهه پایداری:بر اساس توافقنامه ژنو بعد از 20 سال تنها یک چهارم تحریم‌ها را لغو می کنند

حجت‌الاسلام محمود نبویان گفت:دلیل اینکه جان کری و شرمن و اوباما جرئت کرده اند هر چه دلشان می خواهد به ما بگویند،توافقنامه ژنو است.

نماینده مردم تهران در مجلس در دوازدهمین اردوی آموزشی تشکیلاتی "جهاد اکبر" اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در مشهد با اشاره به توافقنامه ژنو گفت: این توافقنامه به عزت و استقلال ما ضربه زده است. و رهبر انقلاب هم به همین دلیل در صحبت های اخیرشان به استقلال تأکید داشته اند.

محمود نبویان همچنین گفت مقام معظم رهبری به دو بخش از سفر رئیس جمهور به نیویورک نقد کرده اند و آن ها را اشتباه خوانده اند یکی از آنها تلفن و تماسی که اوباما با رئیس جمهور داشتند و دیگری طولانی شدن صحبت ها با جان کری بود.

وی با اشاره به بحران سوریه دلیل مذاکره آمریکا با ایران را ضعف آمریکا خواند.
نبویان در بحران سوریه ایران را بازنده اصلی خواند و گفت اسرائیل صریحاً اعلام کرده بود که اولین گام ما زدن سوریه است آمریکا می خواست که به سوریه حمله کند نتواست می خواست کشور سوریه را تجزیه کند.ولی بازهم نتوانتست و هم اکنون سید حسن نصرالله می گوید اگر آمریکا می تواند بیاید یک وجب از خاک سوریه را اشغال کند.
اهم اظهارات محمود نبویان به نقل از نسیم در ادامه می آید:
* آقای ظریف در رابطه با تماس تلفنی روحانی با اوباما گفته بود: "از صبح در روز جمعه پنج بار دیگر هم تماس گرفت که حداقل یک سلام با اوباما داشته باشید." که این فقط به این علت بود که بگویند ما از این ها شکست نخورده ایم. لذا می بینید بعد از تلفن بالافاصله اوباما پشت تریبون رفت و به کل دنیا اعلام کرد که ما با رژیم ایران مذاکره کردیم.
* زمینه توافق نامه در همان سفر روحانی بسته شد و رسید به ژنو یک و ژنو دو و در نهایت ژنو سه که به بیرون آمد.در ژنو یک طرحی در مقابل ۱+۵ برده شده بود.
* سه مولفه طرح برده شده به ۱+۵ در ژنو یک را گام اول، گام نهایی و در نهایت هدف از مذاکرات می دانم که این مولفه ها باید روشن شود که چه چیزی را می خواهیم و هدف از مذاکرات چیست.
*برد آمریکایی ها این بود که یقین پیدا بکنند که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست و برد ما در دو نکته مهم بود، اولین برد ما این بود که ما بتوانیم پرونده خودمان را از شورای امنیت به آژانس برگردانیم تا به حالت عادی برگردد که تحریم ها شکسته شود. 
* آقای ظریف در مجلس در باره تحریم ها گفت: «از دو نوع، تحریمی که برای ایران خیلی مشکل آفرین است تحریم های شورای امنیت است که تقریبا تمام چیزهای ما را تحریم کرده اند، تحریم های یک جانبه آمریکا کاغد پاره ای بیش نیست.
* اصل تحریم‌ها، تحریم‌های نفتی و! :. 78انکی هستند.
* بعد از بیست سال تنها یک چهارم تحریم ها را لغو می کنند.
* در مورد دلیل تشکر رهبری در پاسخ به نامه روحانی حضرت آقا فرمود جناب آقای رئیس جمهور دست یابی به آنچه مرقوم داشته اید درخور تقدیر و تشکر است.
** توفیق دراین مذاکرات نشان داد که می توان با حفظ همه اصول و خطوط قرمز نظام و در کنار آن با توقف تحریم های ظالمانه،هر کس این چهار چیز را داشته باشد ؛ حق هسته ای ، حق غنی سازی، شکستن خطوط قرمز و توقف تحریم ها، اگر کسی این چهار مورد را به دست بیاورد باید دست و پایش را بوسید.
* لاریجانی گفت اگر انتقاد کنیم می گویند نمی گذارند مشکلات اقتصادی را حل کنیم
*تا آنجایی که یاد دارم در زمان احمدی نژاد می گفتند که مشکلات اقتصادی به خاطر تحریم ها نیست بلکه هشتاد درصد آن به خاطر سوء مدیریت است.
*خودشان گفتتند که قرار است دو جا را بگیریم.اینها دارند جهت دهی می کنند.اگر ذهن مردم را همینطور جهت دهی کنند همین اتفاق ها می افتد. شما باید مردم را بیدار کنید. مجلس آینده را قرار است بگیرند،برای مثال برای خود ما زنگ می زنند، مثلا سؤال از وزیر علوم را من مطرح کردم زنگ زدند و گفتند دیگر رأی نمی آوری ها! صریحا می گویم می خواهند مجلس خبرگان را بگیرند، مجلس خبرگان یعنی چه؟! یعنی مقام معظم رهبری. سی و پنج سال است که دشمن به نقش مؤثر رهبری پی برده است.سی و پنج سال است که دشمن حریف همه شد اما چون رهبری از امام بود شکست خورد.
/27219

کد N119486

وبگردی