آفتاب

دولت بلغارستان باز هم از رای اعتماد سربلند بیرون آمد

دولت بلغارستان باز هم از رای اعتماد سربلند بیرون آمد

دولت ائتلافی بلغارستان امروز(چهارشنبه)، از سومین رای اعتماد دوران فعالیت خود سربلند بیرون آمد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ این رای‌گیری‌ها نشان دهنده تهدید مداوم علیه دولت بلغارستان است که از زمان روی کار آمدن در سال گذشته میلادی با اعتراضات خیابانی و مناقشات سیاسی علیه خود مواجه بوده است.

حزب اپوزیسیون GERB چندی پیش تقاضای رای عدم اعتماد به دولت بلغارستان کرده و این دولت را متهم کرده بود که در مقابله با موج ورود هزاران آواره سوری به خاک این کشور کوتاهی کرده و نتوانسته جلوی افزایش جرایمی نظیر دزدی را در این کشور که فقیرترین کشور اتحادیه اروپا است، بگیرد.

دولت ائتلافی پلامن اورشارسکی، نخست وزیر بلغارستان همان طور که انتظار می رفت توانست از این رای اعتماد با 116 رای از مجموع 217 رای جان سالم به در ببرد.

این دولت که تحت رهبری سوسیالیستها قرار دارد پیشتر از دو رای اعتماد دیگر نیز که در واکنش به سیاستهای مربوط به سرمایه گذاری انجام شد، سربلند بیرون آمد.

ائتلاف اورشارسکی سال گذشته میلادی در مواجهه با هزاران تن از معترضانی که به خیابانهای شهر صوفیه آمدند تا علیه فساد تظاهرات کنند، در آستانه سقوط قرار گرفته بود. پس از آن این اعتراضات کمی فروکش کرد و تحلیلگران سیاسی انتظار دارند این دولت دست کم تا انتخابات اروپا در اواخر ماه مه به کار خود ادامه دهد.

نا آرامی‌های بلغارستان با این وجود دست دولت این کشور را برای اصلاح نظام فاسد سیاسی و نظام نا کارآمد قضایی بست.

سرگئی استانیشف، رهبر حزب سویالیست حاکم بلغارستان پس از رای اعتماد امروز گفت: حزب GERB هیچ حق اخلاقی برای آن که مدعی رای عدم اعتماد شود ندارد زیرا سیاست امنیت ملی این حزب بزرگترین کوتاهی را در حق شهروندان بلغارستان انجام داد.

انتهای پیام

کد N119417

وبگردی