آفتاب
نماینده ساوه و زرندیه مطرح کرد

توجه به تولیدملی همراه با افزایش سرمایه‌گذاری، امتیاز بودجه 93

توجه به تولیدملی همراه با افزایش سرمایه‌گذاری، امتیاز بودجه 93

نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: توجه به تولید ملی توأم با افزایش سرمایه‌گذاری از امتیازات بودجه 93 است.

شهلا میرگلوبیات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، اظهار داشت: مشارکت دولت در اتمام طرح‌های نیمه‌تمام از دیگر امتیازات بودجه 93 است.

وی ادامه داد: در سال‌های 91 و 92 به دلیل محدودیت‌های منابع مالی ناشی از تحریم‌ها شاهد بودجه‌ای انقباضی بودیم و متأسفانه بودجه در این سال‌ها به طور کامل تخصیص نیافت. در لایحه بودجه سال 93 برنامه‌ریزی‌هایی برای برون‌رفت از وضعیت گذشته پیش‌بینی شده است که امید است چالش‌های گذشته از پیش‌رو برداشته شود.

میرگلوبیات با اشاره به نقش مردم در تحقق برنامه‌های دولت و مجلس در این خصوص اظهار کرد: یکی از آموزه‌های دینی ما صرفه‌جویی و مدیریت بر هزینه‌هاست که متأسفانه به فراموشی سپرده شده است و به مصرف‌گرایی روی آورده‌ایم.

وی ادامه داد: به طور مثال میزان هدررفت محصولات کشاورزی در کشور ما 43 هزار تن در روز است که معادل 23 درصد بودجه نفت است درصورتی که با این میزان درآمد می‌توان 15 میلیون نفر را تغذیه داد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با بیان اینکه میزان هدررفت انرژی در کشور دو سوم است و اساساً یک سوم آن مصرف می‌شود گفت: این میزان هدررفت زیبنده ملتی نیست که آموزه‌های دینی آنان مکرراً سفارش به صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف دارد.

وی با تأکید بر اینکه با صرفه‌جویی و مدیریت در مصرف به ویژه در منابع آبی که با کمبود مواجه هستیم می‌توان بخش اعظمی از مشکلات را برطرف کرد اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی ایجاب می‌کند که رویکرد ما به سمت حمایت از تولید داخل باشد و از طرفی مدیریت مصرف جدی‌تر گرفته و به آن پرداخته شود و فرهنگ‌سازی مورد نیاز صورت گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص میزان افزایش اعتبارات در حوزه سلامت که در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است از افزایش حدود 40 درصدی اعتبارات در حوزه بهداشت و درمان خبر داد و افزود: از این میزان افزایش در بودجه در حوزه سلامت 22درصد صرف آموزش پزشکی و 66 درصد آن صرف بیمه سلامت می‌شود و منابع حاصل از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده نیز صرف بخش سلامت می‌شود.

میر گلوبیات پرداخت بخشی از حقوق نیروهای قراردادی و کارکنان غیر رسمی در بیمارستان‌ها توسط دولت، پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز دارو، پیش‌بینی اعتبارات مورد نیاز برای حق جذب اعضای غیر هیئت علمی دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های علوم پزشکی کشور، تامین اعتبار مورد نیاز داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج و تأمین تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی را از دیگر مواردی دانست که در لایحه بودجه در حوزه سلامت به آنان توجه خاصی شده است.

انتهای پیام

کد N119329

وبگردی