آفتاب

گزارش رویترز از حمله تروریستی درپیشاور پاکستان همزمان با مذاکرات صلح

گزارش رویترز از حمله تروریستی درپیشاور پاکستان همزمان با مذاکرات صلح

تهران - ایرنا- خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه گزارش داد که «حمله تروریستی پیشاور در زمانی صورت گرفت که نمایندگان طالبان و دولت در اسلام آباد پایتخت پاکستان در حال گفت و گو برای صلح بودند.

یک مقام پلیس پاکستان اعلام کرد: در حمله تروریستی شبه نظامیان به اقامتگاه سرپرست کمیته محلی صلح و ضد طالبان در شهر «پیشاور» مرکز ایالت «خیبرپختونخوا» در شمال غرب کشور، 10 نفر از جمله سرپرست این کمیته کشته شدند.

«فضل وحید» افسر ارشد پلیس شهر پیشاور در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این حادثه تروریستی روز چهارشنبه رخ داد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: هنوز مشخص نیست که چرا خانه یک افسر پلیس که یکشنبه گذشته در درگیری با تروریست ها به قتل رسید، هدف حمله قرار گرفته است.

تروریست ها پس از پرتاب نارنجک به داخل خانه پلیس مقتول، از فراز دیوار وارد خانه شدند و با استفاده از سلاح همه مردان داخل خانه را به قتل رساندند. کودکان و زنان در این اقدام تروریستی هدف قرار نگرفتند.

اگر چه آتش بسی بین دولت و تروریست های طالبان اعلام نشده اما دو طرف باید از درگیری خشونت آمیز خودداری کنند.

طالبان پاکستان سال ها مبارزه خونینی را برای سرنگون کردن دولت آن کشور راه انداخته و قصد دارد با برانداختن مردم سالاری در پاکستان و اجرای حاکمیت اسلامی از نوع طالبان سلطه خود را در آن کشور اعمال کند.

دولت «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان در نظر دارد که با مذاکره، اختلاف با طالبان را حل و فصل کرده و به خشونت ها پایان دهد.

اما بسیاری از کارشناسان در باره موفقیت گفت و گوها تردید دارند، زیرا همه توافق های پیشین فرو پاشیده و به خشونت کشیده شده است. برخی از کارشناسان معتقدند که دادن هرگونه نقش حاکمیتی به طالبان با قوانین کشور ناسازگار است.

اما برخی دیگر به این باور هستند که اگر دولت بتواند طالبان را راضی کرده و با آنها قراردادی ببندد، گروه های متعارض بسیاری در پاکستان هستند که شهروندان غیرنظامی را هدف قرار می دهند.

مترجما**1533**1545

( ‎
کد N119296

وبگردی