آفتاب
فجر 92، حماسه وحدت و امید

حضور گسترده مقامات اردن ودیپلمات ها در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در امان

حضور گسترده مقامات اردن ودیپلمات ها در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در امان

تهران - ایرنا - مراسم بزرگداشت سی وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران سه شنبه شب در سفارت ایران در ˈامانˈ با حضور گسترده مقامات اردن و دیگر دیپلمات های خارجی مقیم این کشور، برگزار شد.

خبرگزاری ˈیونایتد پرسˈ گزارش داد: در این مراسم که ˈحسین حسینیˈ کاردار سفارت ایران در امان در آن حضور داشت، چند مقام رسمی اردن از جمله ˈعاطف طراونهˈ رییس مجلس ، ˈهایل داوودˈ وزیر اوقاف و مقدسات اسلامی و چند نماینده مجلس این کشور حضور داشتند.

همچنین ˈیوانا ورونیتسکاˈ رییس هیات اتحادیه اروپا و شمار زیادی از سفرای کشورهای عربی و غیر عربی از جمله ˈبهجت سلیمانˈ سفیر سوریه در امان در این مراسم حضور داشتند.

حسین حسینی کاردار ایران در این مراسم در سخنانی روابط دو کشور ایران و اردن را در حال پیشرفت و در راستای منافع مشترک دو کشور توصیف کرد.

ˈعبدالله دومˈ پادشاه اردن نیز دوشنبه گذشته با ارسال پیام تبریکی به آیت الله ˈعلی خامنه ایˈ رهبر معظم ایران و ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت و برای آنها سلامتی و برای مردم دوست و برادر ایران ، رفاه بیشتر را خواستار شد.

ˈمحمد جواد ظریفˈ وزیر خارجه ایران ماه گذشته در سفر به اردن با ˈعبدالله دومˈ پادشاه و ˈناصر جودتˈ همتای اردنی دیدار و اوضاع سوریه و دیگر مسایل مورد علاقه دو کشور را بررسی کرد.

مترجمام** 1453**1049**1651
کد N119172

وبگردی