آفتاب

تاکید وزیر دفاع فرانسه بر سرکوب شبه‌نظامیان در جمهوری آفریقای مرکزی

تاکید وزیر دفاع فرانسه بر سرکوب شبه‌نظامیان در جمهوری آفریقای مرکزی

وزیر دفاع فرانسه خطاب به نیروهای بین‌المللی مستقر در جمهوری آفریقای مرکزی گفت که این نیروها حتی در صورت لزوم با استفاده از زور باید جلوی حملات شبه‌نظامیان را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ژان ایو لودریان"، وزیر دفاع فرانسه در جریان سفرش به کنگو گفت: باید جلوی اقدامات تمام شبه‌نظامیانی که در حملات علیه مردم و قتل‌عام شرکت دارند، گرفته شود.

وی افزود: نیروهای فرانسوی و هیات میسکا (MISCA) تحت رهبری اتحادیه آفریقا که در جمهوری آفریقای مرکزی مستقر هستند حتی شده با زور باید قطعنامه‌های سازمان ملل را اجرا کنند.

دنیس ساسونگوئسو، رئیس جمهوری کنگو که در درگیری‌های کشور همسایه‌اش به عنوان میانجی‌گر فعالیت می‌کند، نیز گفت: وظیفه جامعه بین‌المللی است تا با اتحاد و کوشش بیشتری برای خاتمه وحشی‌گری‌ها در این منطقه تلاش کند.

کشور جمهوری آفریقای مرکزی ماه مارس سال گذشته میلادی پس از سرنگونی دولت دچار هرج ومرج شد و همین امر خشونت‌هایی را به راه انداخت که یک میلیون‌ تن از ساکنان این کشور 6 / 4 میلیونی را در بر گرفت.

در حال حاضر 5300 تن از نیروهای اتحادیه آفریقا در مستعمره سابق فرانسه مستقر هستند و قرار است که این میزان تا ماه مارس به 6000 تن برسد. فرانسه حدود 1600 نیرو در آنجا دارد و آمریکا نیز تنها به ارائه کمک‌های لجستیکی بسنده کرده است. لیندا توماس گرین فیلد، از مقام‌های ارشد آمریکایی در امور آفریقا در واشنگتن گفت: نقش فرانسه در برقراری امنیت و صلح در جمهوری آفریقای مرکزی بسیار بسیار مهم است.

وی در ادامه تاکید کرد که انتشار گزارش‌هایی مبنی بر وقوع خشونت‌های "وحشیانه" نشان می دهد که اوضاع در آنجا تا چه حد در حالت "اضطراری" است.

وزیر دفاع فرانسه که در تور کشورهای آفریقای مرکزی به سر می‌برد، بار دیگر تاکید کرد که کشورش با قاطعیت به عملیات خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

کد N119150

وبگردی