آفتاب

دانایی‌فر خبر داد: وزیر خارجه عراق هفته آینده به ایران می‌آید

دانایی‌فر خبر داد: وزیر خارجه عراق هفته آینده به ایران می‌آید

سفیر ایران در عراق از تعویق سفر هوشیار زیباری، وزیر خارجه این کشور به تهران خبر داد.

حسن دانایی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اعلام این خبر افزود: روز سه‌شنبه وزارت خارجه عراق اعلام کرد به دلیل مسایل اداری و داخلی عراق سفر آقای هوشیار زیباری به تهران به هفته آینده موکول خواهد شد.

قرار بود هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق روز چهارشنبه (23 بهمن) در سفر کوتاه و دو جانبه به تهران بیاید و با مقامات کشورمان از جمله همتای ایرانی‌اش دیدار و گفت‌وگو کند.

وی با بیان این‌که در روابط و رفت‌و‌ آمدهای دیپلماتیک بین کشورها چنین اتفاقاتی طبیعی است درباره تاریخ دقیق سفر وزیر خارجه عراق به ایران در هفته آینده اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: هنوز زمان دقیق این سفر در هفته آینده اعلام نشده است.

سفیر کشورمان در عراق با اشاره به این‌مطلب که سفر آقای زیباری به تهران به درخواست طرف عراقی و در چارچوب روابط دوجانبه است گفت: در این سفر دو طرف درباره مسایل حقوقی، دو جانبه، سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر می‌کنند.

دانایی‌فر ادامه داد: این سفر در پاسخ به سفر اخیر آقای ظریف به عراق انجام می‌شود و موضوعات مطرح در سفر وزیر خارجه کشورمان به بغداد در سفر همتای عراقیش به ایران پیگیری می‌شود.

سفیر ایران در عراق درباره آخرین اقدامات مربوط به میله‌گذاری‌های مرزی میان ایران و عراق اظهار کرد: میله‌گذاری‌های زمینی تمام شده و نقشه‌های مشترک اروندرود نیز ترسیم شده است. هم‌چنین تیم مشترک دو کشور در این رابطه تشکیل جلسه دادند و از دو ماه قبل کارشان را به طور جدی آغاز کرده‌اند و ان‌شالله در سفر آقای زیباری به تهران مابقی بحث‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: میله‌گذاری از نقطه مرزی مشترک در مرز ترکیه با عراق و ایران تا خلیج‌فارس و جنوب خرمشهر تمام شده است و نقشه‌های آن نیز ترسیم شده است و کلانتران مرزی هم از سال گذشته کار خودشان را شروع کرده‌اند.

دانایی‌فر در ادامه به برگزاری مراسم سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت ایران در عراق اشاره کرد و گفت: روز سه‌شنبه (22 بهمن) مراسم با شکوهی در سفارت ایران برگزار شد که اکثر شخصیت‌ها و مقامات عراقی از تمامی اطراف سیاسی و اجتماعی عراق در آن حضور داشتند.

اسامه النجیفی، معاونان نخست‌وزیر، شهرستانی، هوشیار زیباری و تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان و وزیران کابینه و اندیشمندان مختلف عراقی در این مراسم شرکت کردند. هم‌چنین آقایان النجیفی و ابراهیم جعفری در این مراسم سخنرانی کردند و ضمن حمایت و تایید انقلاب اسلامی از روابط دو کشور به نیکی یاد کردند.

انتهای پیام

در حالی که قرار بود هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق هفته جاری به تهران سفر کند، این سفر به هفته آینده موکول شد.

انتهای پیام

کد N119095

وبگردی