آفتاب

ابراز نگرانی چین از رزمایش نظامی کره جنوبی و آمریکا

ابراز نگرانی چین از رزمایش نظامی کره جنوبی و آمریکا

تهران -ایرنا- گزارش دریافتی روز چهارشنبه حاکی است وزارت خارجه چین از برگزاری رزمایش نظامی سالانه کره جنوبی و آمریکا که قرار است از اواخر ماه جاری میلادی آغاز شود، ابرازنگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از پکن، ˈهوئا چونینگˈ سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه طی مصاحبه مطبوعاتی گفت: باتوجه به گزارشها در باره برگزاری این رزمایش با وجود اعتراضهای مکرر کره شمالی، ما نگران ادامه این برنامه نظامی هستیم.

ˈهوئاˈ با ابراز این مطلب که حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره کره و منطقه شمال شرق آسیا در جهت منافع تمامی کشورها در این منطقه است، از تمامی طرفها خواست تا با پرهیز از ایجاد تنش در شبه جزیره کره به حفظ صلح و ثبات در این منطقه کمک کرده و از اقدامهایی که به بروز تنشها دامن می زند، خودداری کنند.

کره شمالی رزمایش کره جنوبی و آمریکا را که ازاواخر ماه فوریه(اسفند) تا آوریل(فروردین) محکوم کرده و آن را اقدامی حاکی از تهاجم نظامی می داند و همواره به حضور نظامیان آمریکایی درشبه جزیره کره و برگزاری رزمایشهای نظامی سالانه با کره جنوبی اعتراض کرده و این اقدامها را تهدیدی علیه ثبات این منطقه می داند.

براساس این گزارش، حضور ارتش آمریکا در کره جنوبی با 28 هزار و 500 نیرو عملا این منطقه را به سمت بی ثباتی و تشنج سوق داده و سبب شده است تا دو کشور کره شمالی و کره جنوبی که از سال 1950 میلادی تاکنون در شرایط نه جنگ نه صلح بسر می برند، به مرز یک جنگ فراگیر نزدیک شوند.

آساق 1450**1577
کد N119047

وبگردی