آفتاب

سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب در واشنگتن برگزار شد

سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب در واشنگتن برگزار شد

مراسم سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب با حضور جمعی از شخصیت‌های دینی و دانشگاهی و ایرانیان مقیم واشنگتن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مهدی عاطفت، سرپرست دفتر حافظ منافع کشورمان در واشنگتن در این مراسم با بیان این‌که رمز پیروزی انقلاب همت مردم، اخلاص و اتکاء امام خمینی (ره) به قدرت لایزال الهی بود و امام (ره) از آغاز تا پایان بر سر اصول مورد اعتقاد خویش راسخ و استوار ایستاد، دشمن‌شناسی را از دیگر ویژگی‌های بارز امام (ره) دانست و افزود: شاه دشمن درونی و حامیان وی یعنی قدرت‌های خارجی دشمن بیرونی بودند که امام فرمودند باید با هر دو دشمن درونی و بیرونی مبارزه کرد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های مختلف علمی و فن‌آوری کشورمان گفت: همان‌طور که حضرت امام خمینی (ره) معتقد بود، پایداری بر اصول، ایران را به قدرتی جهان تبدیل خواهد کرد.

در این مراسم حجت‌الاسلام بحرینی، امام جماعت مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن نیز در این مراسم با اشاره به تاثیرگذاری عمیق انقلاب اسلامی نسبت به انقلاب‌های گوناگونی که در قرن گذشته در روسیه، چین، کوبا رخ دادند، گفت: انقلاب اسلامی ایران موتور محرک همه حرکت‌های خوب جوامع در مناطق مختلف جهان شده است. در این انقلاب امام خمینی (ره) نه تنها شخصیتی عارف و فقیه بلکه فردی سیاسی بود و از چیزی هراس نداشت و از مصائب سیاسی و جنگ نگران نبود و حتی اطرافیان با دیدار او و همنشینی با او نیرو می‌گرفتند. ایشان شخصیتی عارف و انسانی الهی و ملکوتی بودند که هرگز در پی شهرت و نام نبود و فقط به خاطر احساس تکلیف وارد صحنه می‌شدند.

هم‌چنین حجت‌الاسلام مختار فائزی یکی از شیعیان پاکستان و امام جماعت مرکز بزرگ شیعیان در شیکاگوی آمریکا در این مراسم با بیان این‌که انقلاب ایران محصول فرهنگ و تمدن ملت بزرگ این کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام است گفت: ملت بزرگ ایران ثابت کرده است که شایسته جلوداری سایر ملت‌ها از بُعد عدالت‌خواهی، انصاف، آزادی و برابری است که تحقق این ارزش‌ها، همواره آرزوی همه انبیا و اولیاء بوده است.

انتهای پیام

کد N119043

وبگردی