آفتاب

جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در استانبول ترکیه برگزار شد

جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در استانبول ترکیه برگزار شد

آنکارا - ایرنا - جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران سه شنبه شب در استانبول ترکیه با حضور شماری از ایرانیان ، برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سالروز خجسته پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور ˈمحسن مرتضایی فرˈ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول، کارکنان سرکنسولگری، معلمان مجتمع آموزشی ˈفجرˈ، روسا و کارکنان ارگانهای دولتی مستقر در استانبول، به همراه خانواده هایشان و جمع کثیری از ایرانیان مقیم این شهر ، از سوی وابستگی فرهنگی سرکنسولگری و با همت و همکاری مجتمع آموزشی فجر در مرکز آموزشی - فرهنگی عمومی ˈامین اونویˈ استانبول برگزار شد.

مرتضایی فر سرکنسول ایران در سخنانی در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن سی و پنجمین سالروز خجسته و با برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این انقلاب عظیم را بی بدیل ترین در منطقه و جهان خواند که همراه با توسعه روزافزون کشور در همه ابعاد و زمینه ها ، بی نظیری آن هر روز بیش از پیش نزد جهانیان آشکار می شود.

سرکنسول ایران ، بی بدیلی انقلاب اسلامی ایران را به واسطه ظهور با برکت رهبری بی نظیر چون امام خمینی (ره) دانست که بر قلوب مردم حکومت می کرد و نیز مردمی غیور پاسدارش بودند.

مرتضایی فر همچنین بر افراشته شدن پرچم ایران در تمامی میادین جهانی ، عرصه های ورزشی ، سیاست خارجی ، اقتصادی و ... را مدیون رهنمودهای هوشمندانه و عالمانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی و ایثار و از خودگذشتگی هزاران نفر از مردم این مرز و بوم توصیف کرد و افزود: امروز که کشورهای منطقه در حسرت رای آزاد، انتخابات آزاد و اندیشه آزاد هستند، در ایران به برکت انقلاب اسلامی اینها همه نهادینه شده اند و به تنها الگوی سیاسی برای سایر کشورها تبدیل شده است.

قرائت آیاتی چند از قرآن کریم آغازگر جشن بود. اجرای سرودهای ˈایران منˈ و ˈایران سرافرازˈ توسط دانش آموزان و همچنین اجرای سرود ˈجغرافیای عشقˈ توسط ˈبهروز تشکرˈ و اجرای مسابقه توسط وی از برنامه های دیگر جشن انقلاب استانبول بود.

گروه موسیقی ˈآذرˈ نیز به اجرای قطعاتی از موسیقی سنتی ایران در این مراسم پرداخت و در پایان مراسم به دانش آموزان برتر جوایزی اهدا شد.

خاورم/2011** 230**1651
کد N118958

وبگردی