آفتاب

اذعان جیمز کلاپر به وجود هزاران تروریست خارجی از 50 کشور جهان در سوریه

اذعان جیمز کلاپر به وجود هزاران تروریست خارجی از 50 کشور جهان در سوریه

رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا در سخنانی اذعان کرد که هزاران تروریست خارجی از 50 کشور جهان در حال جنگ با نظام بشار اسد در سوریه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، جیمز کلاپر رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا با سخنرانی در جلسه کمیته خدمات نیروهای مسلح در مجلس سنای آمریکا پیش بینی کرد که اوضاع نظامی در سوریه طی 6 ماه آینده به شکل فعلی باقی بماند.

وی گفت: من معتقدم آنچه اکنون در سوریه شاهد هستیم ناکارآمدی نظامی است و نیروهای دولتی سوریه نمی توانند کنترل مناطقی که تحت سیطره آنها است را حفظ کنند و نیروهای مخالفان که از سوی کشورهای خارجی حمایت می شوند به مثابه خاری در بدن نیروهای ارتش سوریه محسوب می شوند.

کلاپر خاطرنشان کرد: حمایت روسیه، ایران و حزب الله از سوریه عمر نظام بشار اسد را طولانی کرد. وی اعلام کرد که شمار افراد مسلح در سوریه حدود 75 تا 115 هزار نفر است که در هزار و 500 گروه با اهداف سیاسی مختلف در این کشور می جنگند.

رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا افزود: حدود 20 تا 26 هزار فرد مسلح افراطی در سوریه حضور دارند و تعداد افراد مسلح خارجی 7 هزار و 500 نفر است که از 50 کشور جهان در سوریه با نظام بشار اسد می جنگند.

وی در ادامه گفت: جبهه النصره، داعش و احرار الشام خطرناکترین گروه هایی هستند که دارای 20 هزار جنگجو از جمله افراد مسلح خارجی هستند و برخی از آنها برای انجام حملاتی در اروپا نیز تلاش می کنند.

کلاپر با اعلام اینکه جنگ در سوریه فاجعه انسانی به بار آورد اظهار داشت: 2 میلیون و 500 هزار آواره سوری وجود دارد و حدود 7 میلیون نفر نیز در داخل سوریه آواره شده اند و این یک فاجعه است.

این مقام اطلاعاتی آمریکا در بخش دیگر سخنان خود درباره دور دوم مذاکرات ژنو 2 گفت: پیش بینی های من درباره نشست ژنو 2 بسیار اندک است. بشار اسد درباره مسئله کناره گیری خود از قدرت هرگز مذاکره نخواهد کرد و آنچه طرفین مذاکره در ژنو 2 صحبت می کنند درباره مسائل انسانی است اما مشکل، ایجاد یک راه حل سیاسی پایدار است.

کد N118913

وبگردی