آفتاب

زمان نشست بعدی هیئت های سوری در ژنو هنوز اعلام نشده است

زمان نشست بعدی هیئت های سوری در ژنو هنوز اعلام نشده است

تهران - زمان برگزاری نشست بعدی هیئت های نمایندگی دولت سوریه و مخالفان و اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، در ژنو هنوز اعلام نشده است.

شبکه المیادین روز چهارشنبه اعلام کرد: هیچ زمان مشخصی برای نشست های جدید هیئت های سوری و نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در چارچوب مذاکرات ژنو 2 اعلام نشده است.

دو روز از آغاز دور دوم مذاکرات ژنو 2 سپری شده اما به گفته اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه و ناظر مذاکرات، تاکنون هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

در دور اول مذاکرات و نیز دو روز نخست دور دوم، هر روز در ساعات اولیه بامداد، زمان برگزاری نشست مشترک یا جداگانه دو هیئت با اخضر ابراهیمی اعلام و منتشر می شد اما تاکنون برنامه هیچ نشستی برای امروز اعلام نشده است.

ظاهرا نبود پیشرفت در مذاکرات، عامل این امر است.

گفته می شود ابراهیمی امروز تنها با ˈگنادی گاتیلوفˈ معاون وزیر خارجه روسیه در ژنو دیدار و گفت و گو می کند.

رسانه های روسی اعلام کردند گاتیلوف با ولید المعلم وزیر خارجه و رئیس هیئت نمایندگی دولت سوریه و احمد الجربا رئیس هیئت نمایندگی مخالفان در ژنو ملاقات خواهد کرد.

در همین حال، منابع آگاه گفتند ابراهیمی و گاتیلوف روز جمعه با وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در ژنو نشستی سه جانبه خواهند داشت.

ابراهیمی اعلام کرد به تلاش های خود برای خارج کردن مذاکرات از رکود ادامه می دهد و به زودی برای ارائه گزارشی در باره مذاکرات ژنو 2 به دبیر کل سازمان ملل و شاید گزارش به شورای امنیت عازم نیویورک می شود.

دور اول مذاکرات ژنو 2 که از اوایل بهمن با حضور هیئت های نمایندگی دولت و مخالفان سوری آغاز شد و 8 روز ادامه داشت، بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت.

اخضر ابراهیمی پس از شکست دور اول مذاکرات، از روسیه و آمریکا به عنوان ناظران این مذاکرات خواست برای قانع کردن طرف های سوری به نرمش و همکاری بیشتر دخالت کنند اما هیچ تغییری در مواضع طرف های سوری در ابتدای دور دوم مذاکرات صورت نگرفت.

خاورم 1491 *1446
کد N118834

وبگردی