آفتاب
اول اسفند برگزار می‌شود

همایش «تحول مفاهیم کیفری در پرتو تحول محاکم کیفری بین‌المللی»

همایش «تحول مفاهیم کیفری در پرتو تحول محاکم کیفری بین‌المللی»

دبیر همایش بین‌المللی «تحول مفاهیم حقوقی در پرتو تحول محاکم کیفری بین‌المللی» گفت که این همایش با همت فصلنامه مطالعات بین‌المللی و با همکاری مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، جمعیت هلال احمر و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مهدی ذاکریان اظهار کرد: در این همایش اساتید بنام داخل و خارج از کشوردر حوزه حقوق بین‌الملل، حقوق کیفری بین‌الملل، روابط بین‌الملل و حقوق بشر که مرتبط با موضوع «تحول مفاهیم حقوقی در پرتو تحول محاکم کیفری بین‌المللی» دارای تجربه پژوهشی، علمی و اجرایی هستند شرکت می کنند.

وی افزود: در کل طیف‌های متفاوتی از اساتید، قضات، پژوهشگران، دانشجویان و مدیران اجرایی در این همایش سخنرانی خواهند کرد که از کشورهای مختلفی از جمله ایران، برزیل، ایرلند، ایتالیا، کانادا و سایر کشورها حضور دارند، البته از دیگر کشورها هم مقاله‌هایی دریافت کردیم که حضور این افراد با توجه به نبود امکانات مناسب و تسهیلات لازم میسر نشد.

دبیر همایش بین‌المللی «تحول مفاهیم حقوقی در پرتو تحول محاکم کیفری بین‌المللی»، خاطرنشان کرد: طیف متنوعی از موضوعات در این همایش مورد توجه قرار گرفته است، اما محور تمامی موضوعات محاکم کیفری بین‌المللی است. به عنوان مثال مفهوم مسئولیت، جنایت جنگی، عدالت انتقالی، برائت، تجاوز و بسیاری مباحث حقوقی دیگر مورد توجه است.

ذاکریان اظهار کرد: برگزاری این همایش می‌تواند موجب شناخت علمی، فهم صحیح و بررسی عالمانه مفاهیم نوین حقوقی شود که در جامعه بین‌المللی شکل گرفته‌اند و سبب به وجود آوردن استانداردها و هنجارهای نو برای عملکرد دولت ها در صحنه روابط بین‌الملل شده‌اند. با برگزاری این همایش تا اندازه‌ای می‌توانیم با دیدگاه‌های دانشمندان، محققان، اساتید و پژوهشگران سایر کشورها درخصوص مفاهیم حقوقی آشنا شویم.

وی یادآور شد: کشور هم با توجه به تحولات خوبی که پس از انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته، نیازمند فهم صحیحی از مباحث نوین حقوقی در دنیا است و این همایش می تواند به برنامه‌های دولت جدید در فهم صحیح مباحث نوین حقوقی در جامعه بین‌المللی کمک کند.

دبیر همایش بین‌المللی «تحول مفاهیم حقوقی در پرتو تحول محاکم کیفری بین‌المللی» هدف از برگزاری این همایش را تقویت ادبیات علمی و کارهای پژوهشی دانست و افزود: این همایش با حضور اساتید، قضات بین المللی به عنوان مثال قاضی دادگاه بین المللی کیفری یوگسلاوی سابق، مسئول دفتر دادستان دیوان کیفری بین المللی و سایر اساتید و افراد به نام برگزار می شود تا محققین و وکلای ایرانی بتوانند چهره به چهره مباحث حقوقی را به بحث بگذارند، فرضیه های جدید تولید شود و افراد به نگارش مباحث نو ترغیب شوند.

انتهای پیام

کد N118610

وبگردی