آفتاب

یک فعال دانشجویی: سیاست‌های وزارت علوم در دولت جدید درست است

یک فعال دانشجویی: سیاست‌های وزارت علوم در دولت جدید درست است

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی قم گفت: برخلاف انتخابات 24 خرداد و حمایتی که از دولت جدید در متن جامعه می‌شود، دانشگاه آنطور که باید و شاید، حمایتی از سیاست‌های دولت نکرده است و فضا برای انتقادات نیز بطور کامل آماده نشده است.

سیدعلیرضا محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: در نشست اخیر آقای روحانی با دانشگاهیان صحبت‌هایی از طرف ایشان مطرح شد که می‌توان گفت اکثر آن را هم مخالفان و هم موافقان قبول دارند. به طور مثال جملاتی مثل اینکه دانشگاه باید کارآفرین تربیت کند نه کارجو، از صحبت‌های مهم ایشان است که همه قبول دارند.

وی ادامه داد: منتقدان دولت با به هم چسباندن دو جمله جدا از هم در صحبت‌های آقای روحانی، عملا بخشی از آن را تحریف کرده‌اند و اینطور القا می‌کنند که ایشان گفته است کم‌سوادها اظهارنظر نکنند، در حالی که تاکید رئیس‌جمهور، لزوم ابراز عقیده از سمت همه اقشار بوده است.

این فعال دانشجویی، دلیل فعال نبودن فضای دانشگاهی را سیاست‌ورزی‌های غلط در گذشته دانست و اظهار کرد: سیاست‌های وزارت علوم در دولت جدید درست است اما طیفی جلوی آن را می‌گیرد. این مسأله را می‌توان از اخطار پی در پی به وزیر علوم و نمایندگان وزارت علوم در دانشگا‌ه‌ها متوجه شد.

محسنی، دانشگاهیان را پرچمدار فرهنگ آشتی در کشور دانست و افزود: دانشگاه‌ نمونه کوچک از یک جامعه بزرگ است. اگر مدیریت درست و مناسبی بر فضای دانشگاه و تشکل‌های دانشجویی و کرسی‌های آزاد اندیشی حاکم شود و مشکلات بین آنها به صورت مسالمت‌آمیز در کنار هم حل شود، قطعاً در آینده برای جامعه بسیار مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام

کد N118433

وبگردی