آفتاب
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

باورهای ما با آزادی بی حد و حصر سازگاری ندارد

باورهای ما با آزادی بی حد و حصر سازگاری ندارد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باورهای ما با آزادی بی حد و حصر که غرب و شرق گرفتار آن هستند، سازگاری ندارد و با این نگاه، انقلاب اسلامی دشمنی‌ها را تحمل و تاکنون مقابله کرده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باورهای ما با آزادی بی حد و حصر که غرب و شرق گرفتار آن هستند، سازگاری ندارد و با این نگاه، انقلاب اسلامی دشمنی‌ها را تحمل و تاکنون مقابله کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی در نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان افزود: تولید فرهنگی، هدایت تولیدات فرهنگی و پرورش نخبگان فرهنگی مطالبه ما از شورای فرهنگ عمومی است و در این راستا حوزه‌های علمیه یکی از راهکارهای اساسی برای دفاع در برابر تهاجم‌هاست.

وی با بیان این‌که «تقاضای ما حرکت جمعی شورای فرهنگ عمومی کل کشور است» گفت: این حرکت ثمرات بسیار مبارکی را به ارمغان خواهد آورد، شما نخبگی و آگاهی دارید و باید در نقشه کلی کشور تاثیر بگذارید تا از قاعده بالا بیاید چراکه وقتی اطلاعات تفصیلی در بر داشته باشید ما طراحی بهتری خواهیم داشت.

خاموشی یادآورشد: در حوزه فرهنگ باید خلاء‌ها را جبران کنیم و پیوسته بگوییم بحث فرهنگ چیست.

وی اظهار کرد: امسال با کمک نمایندگان مردم در مجلس اعتباراتی برای تکمیل کمی و کیفی مراکز جنوب استان گذاشته شده است که اعتبارات مورد نیاز به قدر توان دولت فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی که پیروز شد دغدغه فرهنگی اصلی‌ترین دغدغه عالمان دینی و در راس آن امام راحل بود و اگر بگوییم فرهنگ جنبه معنایی یک ملت یا یک منطقه است بهترین تعریف را کرده‌ایم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: حلقه اصلاحات برای بهینه شدن از انسان آغاز می‌شود و بعد به خانواده و جامعه می‌رسد، علت انقلاب هم همین بود و اگر به دشمنان نظام توجه کنیم می‌بینیم کسانی که با این جنبه معنایی مخالفت داشتند و دارند، می‌گویند انقلاب نباید باشد.

وی با بیان این‌که «آزادی اومانیستی با آزادی الهی تفاوت دارد» افزود: آزادی در محدوده شرع مورد نظر ماست وگرنه باورهای ما با آزادی بی حد و حصر که غرب و شرق گرفتار آن هستند، سازگاری ندارد و با این نگاه، انقلاب اسلامی دشمنی‌ها را تحمل و تاکنون مقابله کرده است.

خاموش، مهندسی فرهنگی را یکی از کار ویژه‌ها برشمرد و افزود: مطالبه رسمی رهبر معظم انقلاب از شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که درباره فرهنگ و مهندسی فرهنگی کار شود.

وی برخی عناصر فرهنگ را مسجد، حسینیه، سینما، نمازجمعه، کتابخانه و بازارچه‌های تجسمی ذکر کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب مثال زدند که فرهنگ مضاف غیر فرهنگ اصیل است و فرهنگ تولید، اقتصاد مقاومتی و مصرف بهینه است که باید در فرهنگ آورد و در نقشه مهندسی فرهنگ آمده و جامعیت خوبی دارد.

انتهای پیام

کد N118422

وبگردی