آفتاب

اقدامات تنبیهی آمریکا علیه داروسازان هند و نگرانی مقامات در دهلی نو

اقدامات تنبیهی آمریکا علیه داروسازان هند و نگرانی مقامات در دهلی نو

دهلی نو - ایرنا - هند نسبت به اقدام سازمان غذا و داروی آمریکا علیه شرکت های دارویی این کشور و جریمه های سنگین ابراز نگرانی و اعلام کرد تولید داروهای ارزان قیمت به معنی پایین بودن کیفیت نیست.

به گزارش ایرنا، منابع رسانه ای در دهلی نو روز چهارشنبه اعلام کردند ˈآناند شارماˈ وزیر بازرگانی و صنعت و ˈغلام نبی آزادˈ وزیر بهداشت هند در دیدارهای جداگانه ای با ˈمارگریت ای. همبرگˈ رییس سازمان غذا و داروی آمریکا از دستور تنبیهی که مقامات بهداشتی واشنگتن برای برخی کمپانی های هندی صادر کرده اند، ابراز نگرانی نمودند.

وزرای دولت هند تصریح کردند که شرکت های دارویی کشورشان در برخی موارد با جریمه های نامناسب مواجه شده اند.

شارما در دیدار با رییس سازمان غذا و داروی آمریکا گفت: هند مدارکی با تشریح جزییات به این سازمان ارایه می دهد.

این در حالی است که رییس سازمان غذا و داروی آمریکا دیدار با مقامات هندی را عالی خوانده و حاضر به ارایه توضیحات بیشتر نشده است.

مسوولان غذا و داروی آمریکا در تاریخ 23 ژانویه امسال واردات محصولات ساخت آزمایشگاه ران باکسی (Ranbaxy) را ممنوع کردند. این شرکت در سال 2013 با پرداخت جریمه 500 میلیون دلاری که آمریکا برای تقلبی بودن محصولات صادر کرده بود مواجه شد.

به گفته منابع خبری، چنین اقداماتی از سوی آمریکا صادرات داروهای ساخت هند را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

صادرات دارویی هند در سال مالی 13-2012 با افزایش 10 درصدی به 6/14میلیارد دلار رسید. این در حالی است که حدود 26 درصد از این صادرات به آمریکا می رود.

آساق ** 2165 ** 275 **
کد N118348

وبگردی