آفتاب
سفیر ایران در باکو:

انقلاب ایران ازمردمی ترین انقلابهای جهان است

انقلاب ایران ازمردمی ترین انقلابهای جهان است

باکو - ایرنا - سفیر ایران در آیین سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در باکو، از انقلاب ایران به عنوان یکی از مردمی ترین انقلابهای جهان نام برد.

به گزارش ایرنا ˈمحسن پاک آیینˈ افزود: انقلاب اسلامی ایران که نه وامدار شرق کمونیست بود و نه رو به سوی غرب داشت، به دنبال مبارزه و مجاهدت مردم ایران به رهبری خردمندانه امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و نظام جمهوری اسلامی را به عنوان یک پدیده نو در نظام بین الملل بنیان نهاد.

وی به موفقیت های بزرگ انقلاب اسلامی ایران طی 35 سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: این موفقیت ها در سایه حکومتی مبتنی بر مردم سالاری دینی به دست آمده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات هسته ای گروه 1+5 با ایران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در مذاکرات اخیر نگاه واقع بینانه ای به برنامه صلح آمیز هسته ای ایران حاکم شده و ما اکنون شاهد لغو تحریم صادرات پتروشیمی، صادرات و واردات طلا، لغو تحریم ها در حوزه های خودرو، دارو، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی هستیم.

پاک آیین سپس به مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از نخستین کشورهایی بود که استقلال جمهوری آذربایجان را به رسمیت شناخت و از آن زمان به بعد، اراده رهبران دو کشور همواره بر توسعه مناسبات همه جانبه استوار بوده است.

وی با روشن خواندن آینده مناسبات دو کشور، دیدار روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در حاشیه اجلاس جهانی اقتصاد در داووس را نویدبخش گسترش و توسعه مناسبات همه جانبه دو کشور دانست.

خاورم**1206** 1597
کد N118218

وبگردی