آفتاب

حضورچشمگیر شخصیت های هندی و خارجی درجشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

حضورچشمگیر شخصیت های هندی و خارجی درجشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

دهلی نو - ایرنا - مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور جمع زیادی از مقامات و شخصیت های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هند و دیپلمات های مقیم سه شنبه شب در دهلی نو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ فاروق عبدالله ˈ وزیر دولت مرکز هند به عنوان میهمان ویژه در این مراسم حضور یافت و سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به ˈغلامرضا انصاریˈ سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

دراین مراسم مقامات دولتی از جمله وزرا و نمایندگان مجلس، سفرا، کارداران، رایزنان و وابستگان کشورهای مختلف، شخصیت های برجسته فرهنگی و مذهبی از جمله روسا و مسئولان احزاب ، امامان جمعه و جماعات و جمع زیادی از دوستداران و علاقه مندان به انقلاب اسلامی حضور داشتند.

درآغاز این مراسم سرود جمهوری اسلامی ایران و سرود ملی هند پخش شد و سپس فیلم های کوتاه و نماهنگ هایی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف علمی، فناوری ، دفاعی و انرژی صلح آمیز هسته ای به نمایش درآمد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران درحاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به استقبال چشمگیر از مراسم سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شخصیت ها، مقامات و سفرا در دیدارهای خود با اشاره به موفقیت ها و پیروزی های بزرگ ایران در سیاست خارجی از جمله مذاکرات ژنو، آن را دستاورد مهمی برای کشورمان دانستند و بر تداوم مذاکرات تاکید کردند.

وی افزود: اکثر شخصیت های شرکت کننده در مراسم جشن پیروزی انقلاب با اشاره به مدیریت و تدبیر جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات ژنو اظهار امیدواری کردند تهران به موفقیت و پیروزی های بیشتر دست یابد.

انصاری با اشاره به مشی اعتدال دولت تدبیر و امید و مخالفت با هرگونه خشونت و افراط گرایی در جهان، اظهار داشت: امروز سیاست تدبیر و امید و مخالفت با افراط گرایی طرفداران زیادی در منطقه و جهان از جمله در شبه قاره دارد و ملت ها و دولت ها با تمام وجود با درک حساسیت ها از آن استقبال می کنند.

وی تاکید کرد: غرب نیز به تجدید نظر در دیدگاه های خود و حرکت به سمت همکاری و کارهای مشترک با ایران نیاز دارد و این تنها راه توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تاکید شرکت کنندگان در این مراسم بر ادامه راه دولت ایران در مسیر مذاکرات ژنو، گفت: اکثر شرکت کنندگان سیاست دولت ایران را در مذاکرات درست عنوان کردند و آن را موفق دانستند.

وی افزود: امروز شرایط منطقه و جهان به گونه ایست که هرگونه تندروی و خشونت بزرگترین سم برای بشریت می باشد و دوری از آن راه علاج مشکلات خواهد بود .

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N118125

وبگردی