آفتاب

ویژه نامه یک روزنامه هند به مناسبت 22 بهمن

ویژه نامه یک روزنامه هند به مناسبت 22 بهمن

دهلی نو - ایرنا - روزنامه انگلیسی زبان ˈایندین اکسپرسˈ روز سه شنبه ویژه نامه ای به منظور بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به چاپ رساند.

به گزارش ایرنا، این ویژه نامه حاوی مصاحبه ای با ˈ غلامرضا انصاری ˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند و سه مقاله در مورد روابط تاریخی، فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور، پیشرفت های ایران بعداز پیروزی انقلاب و جاذبه های گردشگری کشورمان و همچنین تصویری از دیدار ˈ مانموهان سینگ ˈ نخست وزیر هند با رهبر معظم انقلاب می باشد.

سفیر کشورمان در این مصاحبه، پیروزی دکتر حسن روحانی را درانتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران به عنوان فرصت مناسبی برای توسعه روابط بین ایران و هند دانست.

وی بر ضرورت گسترش هرچه بیشتر همکاری دو کشور در زمینه های اقتصادی و سیاسی از قبیل سرمایه گذاری، حل بحران سوریه، مقابله با تروریسم و تثبیت وضعیت افغانستان بعداز خروج نیروهای خارجی تاکید کرد.

انصاری گفت: انتخاباتی که در نتیجه آن دکتر روحانی به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران برگزیده شده شاهد حضور گسترده رای دهندگان بود.

وی تاکید کرد: اکنون زمینه را برای تفاهم و همکاری بیشتر بین ایران و هند در عرصه های سیاسی واقتصادی و در نتیجه ایجاد فرصت های بیشتر دردوره بعد از تحریم ها ایجاد شده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در مورد ضرورت تبادل گردشگر بین ایران و هند گفت: عده زیادی از مردم هند در طول چندین سال گذشته ازایران دیدن کرده وخاطرات خوشی را به ارمغان آورده و آن را با هموطنان خود در میان گذاشته اند و بدین وسیله ایران را در کشورشان بیشتر مشهورساخته اند.

در مقاله مربوط به روابط اقتصادی بین ایران و هند گفته شده که ارزش مبادلات تجاری بین دو کشور در طول سال مالی 2011-2010 به 4/13 میلیارد دلار بالغ گردیدکه بیش از پنج میلیارد دلارازآن ارزش صادرات هند به ایران و مابقی ارزش واردات هند از ایران بوده است.

در این مقاله همچنین آمده که ایران و هند در طول سال 2013 کالاهایی را به ارزش 15 میلیارد دلار بین خود مبادله کردند که شش میلیارد دلار از آن ارزش صادرات هند به ایران بوده است .

مقاله مربوط به پیشرفت های ایران بعداز پیروزی انقلاب اسلامی می افزاید: جمهوری اسلامی ایران بسرعت به یکی از قدرت های اقتصادی در خاورمیانه تبدیل می شود و بخاطر برخورداری از یک نیروی کاری جوان، بسیار تحصیل کرده و مفید هجدهمین قدرت اقتصادی در جهان نیز بشمار می رود.

در مقاله ای که در روزنامه ایندین اکسپرس در مورد بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری ایران درج شده، آمده است: شما می توانید در ایران زیباترین و جذابترین امکان تاریخی را مشاهده کنید. یونسکو برخی از این بناها را به طور رسمی به عنوان میراث جهانی معرفی کرده است.

آساق ** 2164 ** 275 **
کد N118072

وبگردی