آفتاب
فجر 92؛حماسه وحدت و امید

خبرگزاری آلمان:میلیونها ایرانی حمایت خودرا از انقلاب اسلامی اعلام کردند

خبرگزاری آلمان:میلیونها ایرانی حمایت خودرا از انقلاب اسلامی اعلام کردند

برلین - ایرنا - خبرگزاری آلمان (د.پ.آ) بعدازظهر سه شنبه در گزارشی از راهپیمایی باشکوه 22 بهمن در ایران،نوشت: بعداز گذشته 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران،میلیونها ایرانی با حضور در خیابان های تهران و دیگر شهرهای این کشور این پیروزی را جشن گرفته و با شعارهای خود از این انقلاب حمایت کردند.

به گزارش ایرنا، این رسانه آلمانی در گزارش خود از برگزاری راهپیمایی روز 22 بهمن که با عنوان ˈ 35 سال انقلاب اسلامی در ایرانˈ، منتشر شده است، نوشت: میلیونها نفر از مردم ایران بعد از گذشت 35 سال دوباره در خیابان های تهران و دیگر شهرها در حمایت از انقلاب خود راهپیمایی کرده و شعار حمایت سردادند.

این رسانه آلمانی در ادامه گزارش خود با اشاره به حضور و سخنرانی حسن روحانی رییس جمهوری ایران در جمع راهپیمایان روز 22 بهمن در تهران،نوشت: روحانی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران خواهان در پیش گرفتن روند صلح و آشتی نه فقط با منتقدان خود در داخل کشور بلکه با خارجی ها و غرب شد.

این گزارش می افزاید: روحانی در سخنان خود در جمع راهپیمایان تهرانی در میدان آزادی تهران تاکید کرد که ایران متعلق به همه ملت نه یک گروه و دسته خاص سیاسی است.

این رسانه آلمانی خاطرنشان کرد: روحانی در سخنان خود در زمینه سیاست خارجی دولت نیز خواستار اتخاذ شرایطی برای تدوین چارچوب جدیدی از روابط شد که در آن همکاری دوستانه جایگزین مناقشه شود.

به گزارش (د.پ.آ)، روحانی در سخنان خود بار دیگر تاکید کرد که ایران برای پایان دادن به مناقشه با غرب جدی است و به همین خاطر غرب باید عینک دیگری به چشم خود گذاشته و ایران را نه به عنوان یک تهدید، بلکه یک شریک جدید و قابل اعتماد ببیند.

این گزارش می افزاید: روحانی در سخنان خود در جمع راهپیمایان تهرانی، این نکته را یادآور شده است که در 200سال اخیر هیچ کشوری از سوی ایران مورد حمله نظامی قرار نگرفته است بلکه صرفا از خود در برابر تهاجم های خارجی دفاع کرده است.

(د.پ .آ) همچنین با اشاره به بخش دیگری از سخنان رییس جمهوری ایران در مراسم روز 22 بهمن،نوشت: روحانی با اشاره تلویحی به تهدیدات علیه ایران تاکید کرده است که سیاست دفاعی ایران در برابر تهاجمات در آینده نیز با قدرت ادامه خواهد یافت.

این گزارش می افزاید: روحانی همچنین بار دیگر تاکید کرده که برنامه اتمی ایران صرفا مسالمت آمیز بوده و پایان نهایی دعوای اتمی می تواند موجب یک همکاری جدید بین ایران و غرب شود که بویژه صلح در خاورمیانه را تقویت خواهد کرد.

خبرگزاری آلمان در ادامه گزارش خود درمورد مراسم روز 22 بهمن به دیدار روز گذشته رییس جمهوری ایران با دیپلمات ها و سفیرای خارجی مقیم تهران به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرده و می افزاید: روحانی در این دیدار تاکید کرد که کشورش اتم را برای صلح می خواهد نه جنگ و به همین خاطر درهای کشورش به روی بازرسان آژانس باز خواهد بود.

خبرگزاری آلمان در ادامه نوشت: براساس اعلام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، شب قبل از برگزاری مراسم جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از آزمایش موشک های جدید کوتاه برد و دوربرد که به کمک لیزر هدایت می شود، خبر داده است.

اروپام** 2081** 1701** 3404
کد N118067

وبگردی