آفتاب
فجر 92، حماسه وحدت و امید

جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مسکو برگزار شد

جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مسکو برگزار شد

مسکو - ایرنا- سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پایتخت روسیه با حضور بیش از یکهزار نفر از مقام ها و شخصیت های عالیرتبه روس و نمایندگان سیاسی و نظامی دهها کشور دیگر مستقر در مسکو برگزار شد.

آیین بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بعد از ظهر روز سه شنبه در اقامتگاه رسمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد.

مهمانان این آیین را مقام ها و شخصیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و نظامی روسیه، کشورهای جامعه مشترک المنافع و دهها کشور اروپایی، آمریکای لاتین و آفریقایی تشکیل می دادند.

شرکت کنندگان در آیین جشن روز ملی پیروزی انقلاب اسلامی در مسکو در دیدار با مهدی سنایی سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه این روز بزرگ را به ملت ایران تبریک گفتند.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه، نیکلای لویچف معاون مجلس دومای روسیه، راویل عین الدین رییس شورای مفتی های روسیه و پروفسور عبدالسلام حسینف رییس انستیتو فلسفه روسیه از جمله شرکت کنندگان در آیین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسکو بودند.

حضور رسانه های خبری روسیه و کشورهای مختلف و کارشناسان سیاسی برجسته روسیه در این آیین چشمگیر بود و بسیاری از آنها با نمایندگان رسانه ها مصاحبه و نقطه نظرات خود را در باره مسایل مختلف جهانی ازجمله مساله هسته ای ایران و تشریح می کردند.

در این آیین یک پویانمایی از موفقیت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شد که مورد توجه حضار قرار گرفت.

سفیر ایران در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: سالگرد انقلاب اسلامی ایران یادآور واقعه شکوهمندی است که به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.

وی افزود: در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشور ایران دستاوردهای بزرگی در عرصه های توسعه علم و فرهنگ و فناوریها و حوزه های اقتصادی و صنعتی کسب کرد.

سنایی گفت: علاوه بر آن موضوعی که در این روزهای یادآوری می شود ، حمایت ایران از محور مقاومت است که به رغم تمام مشکلات با موفقیت به پیش می رود.

سفیر کشورمان گفت: پیروزی های انقلاب اسلامی همه تحت لوای رهبری خردمند به دست آمده است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور نیز در حاشیه آیین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگاران ایرنا و صدا و سیما با اعلام مخالفت مسکو با تحریم های آمریکا و غرب علیه ایران گفت: تحریم های یکجانبه غرب درباره ایران مغایر با معیارهای روابط بین المللی است.

وی گفت: با تحریم مخالفیم و این گونه اقدامات را رد می کنیم.

ریابکوف اضافه کرد: تحریم را راه مثبت و سالم برای حل و فصل مسایل در باره برنامه هسته ای ایران نمی دانیم.

وی با بیان این که تحریم های یکجانبه غیرقانونی است، اظهار داشت: تحریم ها علیه ایران پایه و اساس قانونی ندارد و مغایر با روابط بین المللی است.

ریابکوف گفت: تحریم ها مانع مذاکرات می شوند و بنابرین نمی توانند رضایت آفرین باشند.

راویل عین الدین رییس شورای مفتی های روسیه (عالیترین مقام مسلمان های این کشور) در حاشیه حضور در جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از حق جمهوری اسلامی ایران برای اجرای برنامه صلح آمیز هسته ای دفاع کرد.

وی در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا و صدا و سیما گفت: ایران از حق خود برای توسعه برنامه هسته ای صلح آمیز دفاع می کند.

رییس شورای مفتی های روسیه افزود: این عید را به ملت ایران تبریک می گویم. حضورم در این مکان را به عنوان احترام عمیق من به جمهوری اسلامی ایران تلقی کنید.

وی اضافه کرد: پیوندهای دوستی و برادری را با یکدیگر تحکیم خواهیم بخشید.

رییس شورای مفتی های روسیه گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، اسلام در جهان احیا شد و نفوذ اسلام در جامعه جهانی گسترش یافت.

رهبر مسلمانان روسی با بیان این که جایگاه ایران در سطح بین المللی ارتقا یافته است، اظهار داشت: ایران در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردها و موفقیت های بسیاری داشته است.

اروپام/2242**518**1479
کد N118031

وبگردی