آفتاب

انفجار سه بمب در پیشاور پاکستان ۱۰ کشته برجای گذاشت

انفجار سه بمب در پیشاور پاکستان ۱۰ کشته برجای گذاشت

همشهری آنلاین: مقام‌های پلیس پاکستان گزارش دادند: انفجار همزمان سه بمب سه‌شنبه در سینمایی در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب این کشور ۱۰ کشته و ۱۸ نفر زخمی برجای گذاشت.

جهان > آسیا- همشهری آنلاین:
مقام‌های پلیس پاکستان گزارش دادند: انفجار همزمان سه بمب سه‌شنبه در سینمایی در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب این کشور ۱۰ کشته و ۱۸ نفر زخمی برجای گذاشت.

به گزارش ایرنا، مقام‌های پلیس شهر پیشاور گفتند: انفجارها در زمان نمایش فیلم در سینمای «شمع» این شهر منجر به زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان شده است.

به گفته این مقام‌ها، بیش از 60 نفر زمانی که انفجارها سالن سینما را لرزاند در حال تماشای فیلم بودند.

نیروهای امدادی اجساد قربانیان و زخمی‌های این حادثه را به مرکز پزشک قانونی و بیمارستان «لیدی ریدینگ» شهر پیشاور منتقل کردند.

مقام‌های بیمارستانی نیز اعلام کردند: وضعیت جسمانی چندین نفر از مجروحان وخیم است و احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

تا کنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله تروریستی را به عهده نگرفته اما مقامات پاکستانی شبه نظامیان وابسته به گروه‌های افراطی را در این گونه حوادث تروریستی مقصر می‌دانند.

این دومین اقدام تروریستی در سینماهای شهر پیشاور پاکستان در کمتر از 9 روز گذشته محسوب می‌شود.

13 بهمن نیز انفجار همزمان دو بمب در سینمایی در منطقه بازار «قصه‌خوانی» شهر پیشاور شش کشته و دست کم 20 نفر زخمی برجای گذاشت.

گروه تروریستی و غیرقانونی جندا... مسوولیت این حمله تروریستی را به عهده گرفت در حالی که گروه «تحریک طالبان پاکستان» موسوم به (تی تی پی) که همواره عملیات‌های تروریستی در ایالت خیبرپختونخوای این کشور را به عهده می‌گیرد اعلام کرده بود که هیچ دخالتی در این حمله نداشته است.

شاهد الله شاهد سخنگوی طالبان پاکستان همچنین هر گونه ارتباط با گروه تروریستی جندا... که مسوولیت حمله به نیروهای امنیتی و شیعیان در نقاط مختلف پاکستان را به عهده می‌گیرد، رد کرد.

کد N117924

وبگردی