آفتاب
فجر92/حماسه وحدت و امید؛

کارشناس مذهبی: هیچ دغدغه ای برای مذاکرات هسته ای نداریم

کارشناس مذهبی: هیچ دغدغه ای برای مذاکرات هسته ای نداریم

تهران - ایرنا - یک کارشناس مذهبی تاکید کرد: مردم و دلسوزان نظام اسلامی نباید هیچ دغدغه ای درباره مذاکرات هسته ای داشته باشند؛ چون نظارت رهبر معظم انقلاب بر این مذاکرات ضامن آن است.

حجت الاسلام داود محمدنژاد روز سه شنبه در جمع راهپیمایان تهرانی به خبرنگار معارف ایرنا گفت: شاید توافق هایی که در مذاکرات هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه پنج به علاوه یک صورت گرفته مبهم باشد و به همین دلیل بسیاری از مردم در این زمینه دغدغه داشته و نگران نتیجه آن باشند ولی نباید زود قضاوت کنیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه مهدوی افزود: قطعا رهبر انقلاب در راس نظام مراقب حواشی این توافق ها هستند و اجازه نمی دهند که این حق مسلم مردم ایران از دست برود.

وی همچنین گفت: مسوولان نظام نیز که در این زمینه تلاش می کنند، دغدغه انرژی هسته ای دارند و اگر اشتباهی هم داشته باشند بایستی طبق نظر رهبری صبر کنیم.

محمدنژاد اضافه کرد: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات ژنو باید صبر کنیم و ببینیم رییس جمهور محترم و تیم انرژی هسته ای ایران توافق ها را به کجا می رسانند و نتیجه آن چه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به دستاوردهای 35 سال گذشته نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: پیشرفت ها و دستاوردهای به دست آمده در طول نظام اسلامی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست. چون مردم ما به رغم همه تحریم ها، جنگ هشت ساله تحمیلی و سایر اتفاقات بوجود آمده ایستادگی و از اقتدار خود دفاع کرد.

این پژوهشگر مذهبی افزود: قبل از انقلاب همه مردم ما فقیر بودند و فقط عده ای برای خودشان جایگاهی درست کرده بودند ولی بقیه مردم بیغوله نشین بودند در حالی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه تلاش شده تا در جهت عدالت، پیشرفت و رشد مردم حرکت کنیم و تا حد امکان رفاه مادی مردم تامین شود.

وی با اشاره به بعضی کم کاری ها و کمبودها تاکید کرد: هر چند در راه پیشرفت این مملکت کاستی هایی نیز وجود دارد ولی وقتی دغدغه مسوولان ما رفاه و راحتی مردم باشد، این مساله به خودی خود ارزشمند است.

محمدنژاد همچنین گفت: طبق آموزه های دینی زندگی انسان ها برای سعادت اخروی معنا پیدا می کند و در کنار سعادت دنیایی است و لذا دغدغه اصلی این انقلاب، رشد معنوی و به سعادت رساندن مردم است و ملت ما باید برای حفظ همین ارزش ها ایستادگی کند.

وی افزود: اگر در دوره ای دچار تنگناها و سختی های مادی شدیم، باید بدانیم که اصل، همان ارزش های معنوی است.

معاون حوزه علمیه مهدوی در پایان گفت: ما با حمایت از انقلاب و ارزش های دینی توانستیم دشمن را عقب ببریم و استکبار جهانی باید بداند که با تحریم ها نمی تواند ملت ایران را در انزوا قرار دهد.

فراهنگ(3)**1003**1569
کد N117889

وبگردی