آفتاب

تظاهر کنندگان یمنی خواستار برکناری دولت موقت شدند

تظاهر کنندگان یمنی خواستار برکناری دولت موقت شدند

تهران- ایرنا - هزاران یمنی امروز (سه شنبه) در تظاهراتی گسترده در صنعا خواستار سرنگونی دولت موقت و تشکیل دولتی فن سالار شدند.

خبرگزاری یونایتدپرس در گزارشی از صنعا پایتخت یمن نوشت: هزاران یمنی امروز (سه شنبه) به مناسب سومین سالروز انقلاب علیه ˈعلی عبدالله صالحˈ رییس جمهوری سابق این کشور در فوریه 2011 (بهمن 1389) تظاهرات کردند.

تظاهرات از میدان ˈالتغییرˈ در نزدیکی دانشگاه ˈصنعاˈ آغاز شد و به سمت خیابان ˈالزبیریˈ در مرکز صنعا ادامه داشت.

تظاهر کنندگان خواستار سرنگونی دولت موسوم به ˈوفاقˈ شدند که با طرح کشورهای حوزه خلیج فارس روی کار آمده است.

شرکت کنندگان در تظاهرات با حمل پلاکاردهایی علیه دولت موقت شعار سر دادند.

ˈاحمد سیف حاشدˈ رهبر جبهه ملی یمن که در این تظاهرات شرکت داشت، در جمع معترضان به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: تظاهرکنندگان مطالباتی دارند که مهمترین آن ها براندازی دولت کنونی، تشکیل دولت فن سالار، خارج شدن از وابستگی به تصمیم گیری های منطقه ای و بین المللی، استقلال دستگاه قضایی و درمان مجروحان انقلاب یمن است.

وی افزود: از دیگر خواسته های تظاهرکنندگان برکناری عاملان فساد و ارجاع پرونده آن ها به دستگاه قضایی جهت محاکمه آن ها است.

حاشد تصریح کرد: شرکت کنندگان در تظاهرات از گروه های سیاسی مختلف از جمله احزاب انقلابی و نیز بسیاری از شهروندانی هستند که بدون فراخوان به خیابان ها آمده اند.

این در حالی است که خیابان های اصلی صنعا شاهد حضور گسترده نیروهای ضد شورش، زره پوش، خودروهای آبپاش و نیروهای امنیتی ویژه بود.

دولت موقت یمن که متشکل از 34 وزیر است به نخست وزیری ˈمحمد سالم باسندوهˈ و بر اساس طرح کشورهای حوزه خلیج فارس در 23 نوامبر گذشته تشکیل شد.

مترجمام**9329**1479
کد N117855

وبگردی