آفتاب

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران درباره سالروز پیروزی انقلاب

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران درباره سالروز پیروزی انقلاب

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با صدور بیانیه‌ای، سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن این بیانیه به این شرح است:

«درست سی و پنج سال می‌گذرد از روزی که مبارزات حق‌طلبانه و آزادیخواهانه مردم ایران در بهمن پنجاه و هفت به ثمر نشست.

انقلاب ما حاصل تلاشِ بی‌فروگذاشت و همگامیِ بی‌چشمداشتِ دینداران و روشنفکران، روحانیون و ملیون، دانشجویان و کارگران، سنتگرایان و تجددخواهان در جهت رهایی از استبداد و نیل به آزادی در سایه اسلام عزیز بود.

انقلاب اسلامی زمانی روی نصر و ظفر دید که انسان‌هایی از ادیان و اقوام گونه گون، با باورها، زبان‌ها و گویش‌های رنگارنگ یکدیگر را باز یافتند و به توان خویش در تحقق آنچه مستحقش بودند آگاه شدند.

هیچ فصلی از این داستان و هیچ رنگی از این نگارستان، نادیدنی و زدودنی نیست. این انقلاب چنانکه با نام خمینی کبیر قرین و عجین است، با نام بزرگانی چون بازرگان، مطهری، سحابی، طالقانی، شریعتی، بهشتی، منتظری و بسیار نام‌هایی بلند از این دست همذات و همزاد است. گرامی داشت سالگشت پیروزی انقلاب چنانچه بی‌نشان از این تکثر و گونه‌گونی در عین وحدت و یکدلی باشد، بدل به مناسکی کم جان و نمایشی بی‌مایه خواهد شد.

امروز و از پس سال‌های سرد سکوت، ما دانشجویان امیدواریم بیست و دوم بهمن ماه فارغ از قالب‌های رسمی، صبغه و هویت مردمی خود را بازیابد و این تنها با حضور بی‌دریغ مردم از اقشار و سلایق گوناگون میسر خواهد بود.

ما امسال در آیین گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی حضور خواهیم داشت، بی آنکه لازم بدانیم به تبلیغات پرسروصدا و کژسیمای صداوسیما گوش بسپریم، بی آنکه لازم باشد ناوگان دولتی تجمع و تفرقمان را سازمان دهند و بی آنکه نهادهای تبلیغاتی با نگاره‌های یک شکل و یک اندازه که با هزینه بیت‌المال طراحی و طبع می‌شود شعارهایمان را املا کنند.

ما با پرچم‌ها و شعارهایی متکثر، اما با ایمان و آرمانی واحد که همانا پیگیری اهداف مغفول مانده انقلاب اسلامی است، مجاهدت‌های عزیزانی که دل در گرو این انقلاب دارند را پاس خواهیم داشت.»

انتهای پیام

کد N117815

وبگردی