آفتاب
/حضور مردم؛ راز ماندگاری نظام اسلامی/

وزیر اطلاعات:حرکت‌های تفرقه‌آمیز، قطعا نتیجه‌ای جز ضرر نخواهد داشت

وزیر اطلاعات:حرکت‌های تفرقه‌آمیز، قطعا نتیجه‌ای جز ضرر نخواهد داشت

وزیر اطلاعات گفت: هرگز اختلاف، نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت و حرکت‌هایی که به وحدت نظام آسیب رساند قطعا نتیجه‌ای جز ضرر و زیان برای کشور در برندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بعد از پایان مراسم راهپیمایی 22 بهمن در صحن جامع رضوی و در حضور راهپیمایان انقلابی و شهیدپرور مشهد، اظهار کرد: یوم الله 22 بهمن را پس از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و آغاز سی و ششمین بهار آزادی به خدمت امام عصر و نائب بر حقش مقام معظم رهبری و مردم همیشه در صحنه ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم، خداوند متعال ارج و پاداش این شکوه شما را بسترساز ظهور امام زمان قرار دهد.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: تاریخ گواهی می‌دهد پیامبران همواره در برابر مستکبران و زورگویان با دست خالی به پا خواستند و همان طور که قرآن و عترت به ما می‌آموزند آنان با دست خالی توانستند بر زورگویان غلبه کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که راز و رمز موفقیت آنان ایمان به خدا و شهادت در مسیر حق و اتحاد در راه پروردگار بود، خاطر نشان کرد: هنگامی که جبهه حق به رهبری پیامبران دچار یاس می‌شد لطف و رحمت الهی شامل آنان می‌گردید و همین مساله موجبات پیروزی مسلمانان را فراهم می‌آورد.

وی با بیان این که نصرت خدا در نقطه یاس و ناامیدی نصیب مردم می‌شود، افزود: در نقطه‌ای که پیامبران و رسل الهی دچار یاس می‌شدند و احساس می‌کردند که از سوی مردم تکذیب شده‌اند و راهی برای موفقیت در پیش ندارند یاری خدا به سراغ آنان آمده و مردم باایمان را نجات و گناهکاران را به مجازات گرفتار می‌کرد.

علوی تصریح کرد: انقلاب اسلامی مظهر لطف الهی است و امام خمینی پیروزی انقلاب اسلامی را در اوج ناامیدی با کمک به عنایت الهی رقم زد، چرا که ایشان در سال 1341 که هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که یک مبارزه سیاسی پاسخ بگیرد قیامی را در مقابل رژیم پهلوی به پا کرد.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: اوج ناامیدی مردم زمانی بود که در جریان ملی شدن صنعت نفت ،توده مردم از جمله روحانیون، طلاب از شکست این جریان سرشکسته شده بودند و امام توانست با حرکت خود پتکی بر هیمنه پوشالی شاه وارد نماید و قیام 15 خرداد را در تاریخ اسلامی ثبت و ضبط کند.

وزیر اطلاعات یادآور شد: در سال 56 هم که موسسه مطالعات ملی آمریکا ایران را جزیره ثبات اعلام کرد به این تصور رسیده بودند که تا 25 سال دیگر هیچ حرکتی حکومت پهلوی را تهدید نمی‌کند، زیرا آنان بر این باور بودند که شاه تمام حرکت‌های مردمی را سرکوب کرده و هیچ جریانی توان خود نمایی در مقابل شاه را ندارد، در چنین شرایطی امام راحل با دست خالی و بدون داشتن سلاحی، پیروزی انقلاب اسلامی را خلق کرد. البته امام هم همواره بر پیروزی خون بر شمشیر تاکید داشتند.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به این‌که امام با ایجاد آگاهی در بین ملت مسیر پیروزی انقلاب اسلامی را بیش از بیش فراهم کرد، افزود: امام راحل سرکردگان را فرا خواندند و هیات‌هایی را تشکیل دادند و علما را در برابر رژیم طاغوت در شرایط یک مبارزه سیاسی قرار دادند.

علوی اظهار کرد: امام خمینی قدرت مردم را باور کرده بودند و بر این اعتقاد بودند که اگر مردم آگاه شوند و به صحنه بیایند نه شاه، نه آمریکا و نه هیچ کس دیگر نمی‌تواند در برابر مردم مقاومت کند و وقتی مردم در صحنه باشند پیروزی از آن آنها است، بنابراین اعتماد به قدرت مردم از سوی امام راحل یکی از مهمترین دلایل پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد: در مدرسه فیضیه مزدوران رژیم پهلوی امام خمینی را تهدید کردند که ایشان را با قاچو قطعه قطعه می کنند و امام در پاسخ به آنان فرمودند من سینه خود را برای نیزه‌های شما آماده کرده‌ام، اما برای زورگویی هرگز.

وی تصریح کرد: امام راحل با الگوگیری از جد بزرگوارش سیدالهشدا روح دیگری را در مردم دمید و همان طور که جد بزرگوارش امام حسین(ع) در برابر حر که به قتل تهدیدش کردند، فرمود من را با مرگ نترسانید زیرا روح من بزرگتر از آن است که از ترس مرگ زیر بار ذلت بروم.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: از سوی دیگر امام حرکت را در چارچوب احکام شرع و ارزش‌های اسلامی برای احیای اسلام آغاز کردند ودر برابر دشمنانی که پشتیبان شاه بودند در لحظات اولیه خدشه‌ای عظیم بر پیکر شاه وارد نمودند.

علوی تصریح کرد: امام شاه را بدون پشتوانه کرد و در شرایطی که آمریکا فکر می‌کرد حرکت امام را خنثی کرده بعد از گذشت 15 سال یعنی در سال 1356، امام حرکت خویش را با قوت بیشتری به جریان انداخت.

وی افزود: جبهه استکبار از طریق ترور و تحمیل جنگ هشت ساله هیچ نتیجه‌ای جز به زانو در آوردن دشمنان ملت نتوانست حاصل کند و هر توطئه‌ای را که علیه نظام مرتکب می‌شد سرانجامش اعتراف به شکست در برابر ملت بزرگ ایران بود.

علوی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر این‌که جایگاه رهبری همانند نخ تسبیح است و این نخ تسبیح دانه‌های تسبیح را به دور هم جمع می‌کند و به آن نظم می‌بخشد، تاکید کرد:اگر خدایی نکرده این نخ پاره شود به هیچ طریقی نمی‌توان دانه‌ها تسبیح را گرد آورد، بر همین مبنا همه ملت باید هوادار و پیروی مقام معظم رهبری باشند.

وزیر اطلاعات با اشاره به سخنان رییس جمهور در جمع سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات مبنی بر این‌که تنها یک پرچم در ایران به نام پرچم رهبری برافراشته شده و ما باید در سایه آن حرکت کنیم، ادامه داد: حرکت در راه رهبری باعث پیروزی انقلاب اسلامی شده است.

وی خاطر نشان کرد: وحدت رمز دوم پیروزی ملت ایران است و برطبق آیه‌های شریفه قرآن اگر در مسئله‌ای بحثی به وجود آمد مسلمانان باید دوستانه و برادرانه با یکدیگر به بحث بپردازند، چرا که موضع دشمنی، عزت و عظمت را از بین می‌برد.

وی با تاکید بر این‌که تفرقه‌افکنی از اعمال شیطانی است و دشمن از طریق کینه‌ورزی و دشمنی بین مردم خواستار ایجاد نفاق بین آنان است، ادامه داد: هرگز اختلاف نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت و حرکت‌هایی که به وحدت نظام آسیب رساند قطعا نتیجه‌ای جز ضرر و زیان برای کشور در برندارد.

علوی در پایان اظهار کرد: ان‌شاء الله ملت ایران با حفظ وحدت در پرتوی مقام معظم رهبری و پیروی از منویات ایشان و درایت و هوشیاری رییس جمهور مسیری را به سمت عزت و سربلندی هموارتر از هر روز طی خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N117786

وبگردی