آفتاب
/حضور مردم؛ راز ماندگاری نظام اسلامی/

رئیسی: اقتصاد مقاومتی تنها راهکار برون‌رفت از مشکلات است

رئیسی: اقتصاد مقاومتی تنها راهکار برون‌رفت از مشکلات است

معاون اول قوه قضائیه گفت: راهکار رفع مشکلات اقتصادی را باید در درون کشور جستجو کرد و پیدا کردن راه باز کردن گره‌های اقتصادی از بیرون و نگاه به آنچه که بیگانگان می‌خواهند انجام دهند، سخت اشتباه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در تجمع راهپیمایان 22 بهمن در کرمان با گرامیداشت یاد امام، شهدا و همه کسانی که در پیروزی انقلاب نقش‌آفرینی کردند، اظهار کرد: خداوند به حضرت موسی امر فرمود مردم را نسبت به روزهای خدا متذکر شود؛ همه روزها روز خداست اما یوم‌الله روزی است که جلوه قدرت لایزال الهی از غیر مجرای طبیعی است.

وی ادامه داد: روزی که قدرت خداوند با پیروزی خون بر شمشیر در کشور ما تجلی یافت و با پیروزی رهبری بصیرت آفرین و مردمی با اراده، استوار، دشمن شناس، مقاوم و دشمن ستیز در مقابل قدرت تا دندان مسلح رژیم ستمشاهی ایستاد و با اراده متصل به قدرت خداوند و اتکال به خدا و اعتماد به نفس به پیروزی دست یافتند.

رئیسی تصریح کرد: زشت‌ترین منکرات در زمان قبل از انقلاب، حکومت ظلم و جور است و بهترین معروف‌ها و خوبی‌های امروز، نظام جمهوری اسلامی می‌باشد.

وی بیان کرد: امام راحل برای مبارزه با حکومت ستم و برپایی نظام مبتنی بر دین قیام کردند و ایشان در رهنمودها و فرامینشان در تمام زندگی سیاسی و اجتماعی همواره بر حمایت از این نظام مقدس که مبتنی بر دین است، تاکید داشتند.

معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: نقطه مشترکی که همه ائمه علیهم السلام در طول تاریخ بر آن تاکید کردند، تاکید بر ولایت حقه و برخورد و ستیز با ظلم و ستم است؛ هیچ کدام از انبیاء و جانشینان آنها را در هیچ جایی نمی‌بینیم که نسبت به برخورد و ستیز با ظالم تردید داشته باشند.

وی ادامه داد: روش‌های مبارزه عوض شده، اما راهبرد و استراتژی برخورد با ظلم همواره به عنوان یک گفتمان و راهبرد ثابت بوده است.

رئیسی با تشکر از مردم بصیر و همیشه در صحنه استان کرمان به ویژه جوانان که حضوری برجسته داشتند، گفت: این حضور گسترده نشان می‌دهد نسل جوان ما با همه وجود اراده دارد، آنچه را که پدران و مادران آنها در مبارزه با ظلم و ایستادگی در راه حق و حمایت از نظام انجام داده‌اند، با همه وجود تداوم بخشند.

وی با اشاره به مکتب و روش سیاسی امام راحل در دوره مبارزه و حیاتشان تصریح کرد: اولین شاخص مکتب سیاسی امام پیوند بین معنویت و سیاست بود؛ ایشان بین اخلاق و سیاست، عرفان و سیاست، دین و سیاست و معنویت و سیاست پیوند برقرار کردند.

رئیسی در ادامه بیان کرد: 400 سال در مغرب زمین دین را از زندگی مردم به حاشیه راندند و نتیجه این دین‌ستیزی، کلاهک‌های هسته‌ای، بیش از 60 سال مبارزه با مردم فلسطین و از خانه بیرون کردن آنهاست و همچنین بسیاری از امور ضد اخلاق و عفت و بشریت امروز غرب، محصول مبارزه با دین است.

وی افزود: امام راحل بین دین و سیاست پیوند برقرار کرد و اعلام فرمود باید در همه شئون سیاسی و اجتماعی نظام، دین و آموزه‌های دینی حاکم باشد؛ لذا همه لایه‌های اجتماعی زندگی ما باید بهره‌مند از دین و آموزه‌های دینی باشد.

رئیسی اظهار کرد: دومین شاخص مکتب امام راحل توجه به کرامت انسان و جایگاهی که خداوند برای انسان قرار داده، می‌باشد و با گذشت تنها دو ماه از پیروزی انقلاب، ایشان فرمان برقراری رفراندوم دادند و بیش از 35 بار در طول 35 سال انتخابات و مراجعه به رای مردم در کشور ما برگزار شده است.

معاون اول قوه قضائیه گفت: سومین شاخص مسئله دین و دین‌مداری بود و حقیقتا مردم ما در 35 سال تاکید کرده‌اند ما اسلام و آموزه‌های دین را می‌خواهیم.

وی تصریح کرد:‌ جایی که یک مسوول و مسوولان نگاه به دین و آموزه‌های دینی داشتند، حوزه موفقی بوده و اگر جایی مشکلی داریم یک دلدادگی و نگاه به بیگانه و نسخه‌های غربی و شرقی وجود دارد، اما باید بدانیم راه ما مراجعه به دین و و تاکید بر آنچه اقتضای انقلاب اسلامی ماست، می‌باشد.

رئیسی بیان کرد: باید بدانیم که امروز راهکار رفع مشکلات اقتصادی را باید در درون کشور جستجو کرد و پیدا کردن راه باز کردن گره‌های اقتصادی از بیرون و نگاه به آنچه که بیگانگان می‌خواهند انجام دهند، سخت اشتباه است.

وی تاکید کرد: راه رفع مشکلات به دست توانای ملت بزرگ، جوانان برومند و دانشمندان این مرز و بوم است و نه به دست نظام سلطه و مغرب زمین و کسانی که حتی یک روز با نگاه مثبت به ایران و انقلاب نگاه نکرده‌اند.

رئیسی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی تنها راهکار برون رفت از مشکلات و در دست توانای ملت بزرگ ایران است؛ به هیچ عنوان در دست غربی‌ها نیست.

وی با اشاره به این‌که «شاخص دیگر مکتب سیاسی امام، جهانی شدن پیام و نهضت انقلاب است» اظهار کرد: دهه اول دهه تاسیس نظام اسلامی است و دشمن بسیار تلاش کرد که این نظام تاسیس نشود و یکی از اقلام ممانعت دشمن، جنگ تحمیلی بود، وقتی موفق نشد، در دهه دوم تلاش کرد انقلاب و نظام ثبات پیدا نکند و نهادها تثبیت نشوند و در این راستا تلاش زیادی در تبلیغ ناکارآمدی نظام انجام داد.

معاون اول قوه قضائیه افزود: کسانی که دل در گرو غرب داشتند، اما در نگاه زندگی اجتماعی سکولار بودند، امروز هم هستند که در کسوت دین و با ادعای دانشمندی، اما نگاهشان به زندگی انسان معاصر سکولار است و به توانمندی فقه اکبر، عقاید، باورهای دینی، اخلاق فاضله و احکام الهی عقیده ندارند.

وی گفت:‌ دشمنان تلاش می‌کردند انقلاب در درون مرزهای جغرافیایی ما بماند و همین جا متوقف شود، اما غافل از اینکه پیام انقلاب اسلامی ایران مردم جهان و منطقه را بیدار کرده و بیداری اسلامی جرقه‌هایی است که منجر به زیر کشیدن حکومت‌های وابسته به غرب و شرق و نظام سلطه خواهد شد.

رئیسی ادامه داد: در این راستا عقب نشینی اسرائیل از جنوب لبنان، جلوه‌های انقلاب اسلامی در فلسطین و در انتفاضه، کشورهای اسلامی و مقاومت‌ها را شاهد بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: توطئه‌ها و فتنه‌هایی که دشمنان علیه نظام انجام داده‌اند با دو مشخصه نقش بر آب شد که آنها رهبری بصیر و بصیرت آفرین و ملت با بصیرت، مقاوم و همیشه در صحنه بود که موجب اثرنکردن فتنه بر مردم ما شد.

معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد:‌ حقیقتا در فتنه 88 دشمن بر موجی که برخی افراد ایجاد کردند، سوار شد و دیدیم تمام سران کشورهای نظام سلطه اعلام کردند دیگر کار انقلاب و نظام اسلامی را تمام شده می‌دانیم و 17 سفارتخانه برای پذیرش کسانی که در مقابل انقلاب بایستند، اعلام آمادگی کرد اما ملت هوشیار، رهبری با بصیرت و مقاومت و ایستادگی ملت، فتنه دشمنان و به ویژه آمریکای جنایتکار را نقش بر آب کرد.

وی ادامه داد: ما با همه وجود باور داریم ملتی که به نام خدا قیام کرده و تمام هستی‌اش را برای خدا به میدان بیاورد و با مقاومت و ایستادگی حرکت دشمن را رصد کرده و به موقع اعلام موضع کند، حتما دست یاری الهی و قدرت حق پشتیبان آن خواهد بود.

ادامه دارد...

انتهای پیام

کد N117354

وبگردی