آفتاب
سرگئی لاوروف:

کمک انسانی به سوریه نباید سیاسی شود/شورای امنیت در برابر رشد تروریسم هوشیار باشد

کمک انسانی به سوریه نباید سیاسی شود/شورای امنیت در برابر رشد تروریسم هوشیار باشد

وزیر امور خارجه روسیه امروز با اعلام اینکه شورای امنیت باید در برابر رشد تروریسم در سوریه هوشیار باشد تاکید کرد که کمک انسانی به سوریه نباید سیاسی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز در کنفرانس خبری مشترک با رمضان العمامره همتای الجزایری خود در مسکو گفت: ما به حق ملت ها در تعیین سرنوشت خود بدون دخالت خارجی پایبند هستیم.

وی با بیان این مطلب افزود: نمایندگان جامعه سوریه باید در راستای گفتگوی سوری - سوری در نشست ژنو 2 حضور داشته باشند.

لاوروف خاطرنشان کرد: اختلافات بسیاری میان الجزایر و روسیه درباره پرونده سوریه وجود ندارد. امیدواریم دور دوم مذاکرات ژنو 2 مثمرثمر باشد. این مذاکرات باید به اقدامات گروه های تروریستی پایان دهد و به حل و فصل مسائل انسانی در سوریه بپردازد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: نظام سوریه همچنان آمادگی دارد تا علیرغم موفقیت های میدانی، بیانیه ژنو 1 را به طور کامل اجرا کند و خبرهایی مبنی بر عقب نشینی دولت سوریه از پذیرش بیانیه ژنو 1 کذب محض است.

وی افزود: مخالفان سوری به جای تاکید بر تمامی بندهای بیانیه ژنو 1 تنها بر گزیده هایی از آن تاکید دارند. کمک انسانی به سوریه نباید سیاسی شود و از آن برای تحت فشار گذاشتن نظام سوریه استفاده کرد. شورای امنیت باید در برابر رشد تروریسم در سوریه هوشیار باشد.

رمضان العمامره نیز اظهار داشت: روسیه و الجزایر قادر هستند با روش های مسالمت آمیز به حل بحران سوریه کمک کنند.

کد N117323

وبگردی