آفتاب
فجر 92،حماسه وحدت و امید

تمرکز رسانه های خارجی برحضور میلیون ها ایرانی و شعار های ملی آنها در راهپیمایی 22 بهمن

تمرکز رسانه های خارجی برحضور میلیون ها ایرانی و شعار های ملی آنها در راهپیمایی 22 بهمن

تهران - ایرنا - دهها رسانه خارجی در انتشار گزارشهایی از مراسم راهپیمایی 22 بهمن در سراسر ایران ، حضور میلیون ها ایرانی در این مراسم و شعارهای ملی آنها را مورد توجه گسترده قرار دادند.

به گزارش ایرنا دهها رسانه خارجی درحالیکه بیش از 200 خبرنگارمقیم و یا نماینده رسانه های خارجی با حضور درایران مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران پوشش تصویری و خبری دادند.

این خبرنگاران گزارش های ویژه ای از حضور و مشارکت میلیون ها ایرانی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور و سخنان رییس جمهوری دراین مراسم منتشر کردند.

نکته حایز اهمیت این است که در اکثر این رسانه ها حضور فعال و شاداب مردم ایران و شعارهای آنها ،موضوعی عمومی بود که مورد توجه قرار گرفته بود.

برخی از عناوین و موضوعات مطرح شده در مورد مراسم امروز مردم ایران در سراسر کشور به شرح ذیل است:

*** دویچه وله: حضور مردم ایران میلیونی است

خبرگزاری آلمانی دویچه وله با مجموعه تصاویری 35امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را بازتاب داد.

این رسانه آلمانی با پوشش مراسم سی پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب حضور مردم در این مراسم را میلیونی توصیف کرد.

****ترند: ایرانیان سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیرند

مردم ایران در تهران و دیگر شهرهای این کشور سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را پس از گذشت سه دهه جشن می گیرند.

این خبرگزاری نوشت: در حالی صبح امروز مردم تهران و دیگر شهرهای ایران راهپیمایی خود را همانند سالیان گذشته به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور برگزار می کنند که 35 سال از پیروزی انقلاب در ایران و سقوط نظام شاه گذشته است.

****فرانس 24: مردم ایران حمایت خود از دولت را بار دیگر نشان دادند

مردم تهران و دیگر شهرهای ایران با مشارکت در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر حمایت خود از دولت و رهبران ایران را نشان دادند.

خبرگزاری فرانسوی فرانس 24 با پوشش این راهپیمایی به شعارهای مردمی نیز در حمایت از کشور و شعارهای ضدامریکایی مشارکت کنندگان پرداخته است.

****بی بی سی: راهپیمایان پلاکاردهایی در ابراز حمایت از حکومت و خصومت با آمریکا در دست دارند

این شبکه خبری شعارهای مشارکت کنندگان در راهپیمایی را عمدتا در حمایت از نظام و دولت ایران و در مخالفت با امریکا توصیف کرده است.

***آسوشیتدپرس: مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل شعار اصلی راهپیمایی 22 بهمن بود

آسوشیتند پرس از این مراسم گزارش داد: ایرانی ها روز سه شنبه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سال1979 را با شعارهای قدیمی ˈ مرگ بر آمریکاˈ و ˈمرگ بر اسرائیلˈ برگزار کردند.

این خبرگزاری هر چند در گزارش خود شعارهای ضد امریکایی را جز ماهیت این راهپیمایی توصیف می کند اما تاکید دارد که سخنان و مواضع اخیر مقامات امریکایی در تشدید شعارهای ضدامریکایی تظاهرات امسال تاثیرگذار بوده است و باعث وحدت بیشتر ایرانیان شده است.

***الجزیره: راهپیمایی سالروز انقلاب اسلامی در ایران برگزار شد

این خبرگزاری عربی با پوشش راهپیمایی مردم تهران به طور مستقیم به برگزاری این راهپیمایی در سراسر ایران همانند 35 سال گذشته اشاره کرده است.

به گزارش این شبکه خبری، مردم ایران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط نظام مورد حمایت امریکا با حضور خود ضمن اعلام حمایت از دولت ایران، مخالفت خود با سیاست های امریکا را بار دیگر نشان دادند.

***المنار سخنرانی دکتر روحانی را به طور مستقیم پخش کرد

این شبکه خبری ضمن پوشش راهپیمایی 22 بهمن ، سخنرانی دکتر روحانی را به طور زنده پخش کرد.

به گزارش این شبکه مردم در شهرهای بزرگ ایران در حالیکه پرچم ها و پلاکاردهایی از جمهوری اسلامی و تصاویری از آیت الله خمینی ˈرهˈ بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران و آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی را دردست داشتند.



ادامه دارد..

علمی (2)**1354**1599
کد N117303

وبگردی