آفتاب
فجر 92، حماسه وحدت و امید

روزنامه لبنانی:انقلاب ایران پس از 35 سال پایداری الگویی قابل اقتداست

روزنامه لبنانی:انقلاب ایران پس از 35 سال پایداری الگویی قابل اقتداست

تهران - ایرنا - روزنامه لبنانی ˈالبناءˈ با اشاره به دستاوردهای راهبردی، سیاسی، نظامی، اقتصادی، واجتماعی انقلاب اسلامی ایران در سی و پنجمین سالگرد پیروزیش تاکید کرد که این انقلاب اکنون به الگویی قابل پیروی واقتدا تبدیل شده است.

روزنامه البناء در مقاله ای به قلم ˈهتاف دهام ˈ نوشت: ایران در عرصه نظامی به یک قدرت فوق العاده، تبدیل شده که از چارچوب تنها دفاع از خود خارج شده و به مرحله دفاع از جغرافیای سیاسی منطقه و ورود به باشگاه کشورهای هسته ای رسیده است که این امر ترس ونگرانی رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته است.

نویسنده مقاله در ادامه افزود: ˈپس از گذشت 35 سال، انقلاب ایران همچنان با همان قدرت به پیش می رود و با وجود چالش های سر راه، گامهای بلندی را برداشته است که آن را به یک الگوی قابل پیروی تبدیل می کند .

ˈ انقلاب ایران در آستانه ورود به دهه چهارم، پس از ثابت کردن حق هسته ای خود و ارسال ناوهای دریایی به اقیانوس اطلس، ابعاد بین المللی خود را تقویت نمود و موقعیتی راهبردی را در نقشه جهانی برای خود ترسیم کرد .

ˈ ایران که به دلیل برنامه هسته ای صلح آمیز خود با تحریم های آمریکا و کشورهای اروپایی مواجه است، برای رفع این تحریم ها نه به آنها متوسل شد و نه خواستار دیدار با مقامات آمریکایی و غیره گردید، بلکه تمام جلسات برگزار شده (مذاکرات) با درخواست طرف آمریکایی برگزار شد.

ˈ ایران بدون هیچ گونه عقب نشینی از حقوق صلح آمیز خود و بدون دادن هیچ گونه امتیازی، توافقنامه هسته ای را امضا کرد، توافقنامه ای که موجب لغو تحریم هایی شد که از دهه 90 قرن گذشته (میلادی) بر این کشور اعمال شده بود.

ˈ جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که از مذاکره درباره هر موضوع دیگری پیش از به نتیجه رسیدن موضوع هسته ای خودداری می کند، بنا بر این انعطاف پذیری ایران در مذاکرات با شیطان بزرگ آمریکا، در خصوص برنامه هسته ای هیچ تاثیری بر مسائل دیگر از جمله موضوع فلسطین و اوضاع در سوریه نگذاشته است.

ˈ حکومت ایران از ابتدا در باره بحران سوریه موضع روشنی گرفت و نقش مهمی در پایداری دولت سوریه در برابر توطئه های منطقه ای و بین المللی و مقابله با گروه های تروریستی و افراطی مسلح ایفا کرد، موضعی که همچنان بر آن پافشاری می کند.

ˈ ایران همچنین حمایت خود را از کنفرانس ژنو 2 برای حل بحران سوریه و آمادگی برای حضور در آن بدون هیچ پیش شرطی اعلام نمود و گفت که حاضر است در هر گونه راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه مشارکت کند، زیرا عقیده دارد که خود مردم سوریه باید سرنوشت خود را تعیین کنند.

ˈ ایران همچنین به دنبال تقویت روابط خود با کشورهای همسایه، و گسترش همکاری با تمام این کشورها در همه زمینه هاست، البته به جز رژیم صهیونیستی.

ˈ فلسطین برای ایران موضوع مهمی است که سیاست خود را در قبال کشورهای همسایه از منظر موضعش نسبت به قضیه فلسطین تعیین می کند، ایران همواره پشتیبانی و حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام کرده است وهمواره در خط مقدم مقابله با رژیم اشغالگر قدس باقی خواهد ماند.

ˈ بر همین اساس غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در لبنان در دیدار با شماری از روزنامه نگاران تایید کرد که کشورش خواستار تقویت روابط با کشورهای منطقه است و دست خود را به سوی به عربستان سعودی وبه ویژه هر گونه تفاهمی بین تهران و ریاض که تاثیر مثبتی بر مسائل منطقه داشته باشد دراز می کند.

ˈ اما در عراق، پس از مشارکت در طرد اشغالگران آمریکایی، جمهوری اسلامی نقش مهمی در اوضاع سیاسی این کشور و حمایت از ˈنوری مالکیˈ نخست وزیر این کشور در جنگ علیه تروریسم ایفا نمود .

ˈ صرف نظر از موضع رسمی ترکیه به بحران سوریه و نقش دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور در دامن زدن به درگیری های فرقه ای، ایران ارتباط خود را با دولت ترکیه حفظ کرد و اجازه قطع روابط دو جانبه را نداد .

ˈ حتی مذاکرات ماه گذشته اردوغان با مقامات ایرانی که بیشتر بر روی بهبود روابط اقتصادی متمرکز بود از اوضاع سوریه غافل نبود و مقامات ایرانی بار دیگر به هیات ترک تاکید کردند که دولت سوریه که به گمان شما قرار بود سه سال پیش سقوط کند تاکنون پابرجاست و سقوط نخواهد کرد .

ˈ در مورد لبنان نیز جمهوری اسلامی ایران همواره با تاکید بر حمایت از این کشور آمادگی خود را برای مساعدت در اکتشاف نفت، تامین برق، و مسلح کردن ارتش این کشور اعلام نمود استˈ.

هتاف دمام در پایان نوشت: بر این اساس، به نظر می رسد ایران ذره ای از ارزشهای خود عقب نشینی نخواهد کرد و بر اصولی که بر اساس آن انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) برپا شد همواره ثابت قدم باقی خواهد ماندˈ.

مترجمام*1049**1479
کد N117224

وبگردی