آفتاب

هشدار شورشیان سودان جنوبی به دولت این کشور در مورد مذاکرات صلح

هشدار شورشیان سودان جنوبی به دولت این کشور در مورد مذاکرات صلح

شورشیان سودان جنوبی تهدید کردند که دور آتی مذاکرات صلح را با دولت این کشور تحریم می‌کنند مگر آنکه دولت تمامی زندانیان سیاسی را آزاد و نیروهای اوگاندایی را از خاک سودان جنوبی خارج کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس گزارشها، ریک مچار، رهبر مخالفان و شورشیان توافق کرده‌ که هیاتی را از جانب شورشیان در این مذاکرات اعزام کند.

مذاکرات صلح دولت جوبا با شورشیان در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی که تضمین کننده آتش بس میان دو طرف در ماه گذشته میلادی بود هدفش پایان بخشیدن به درگیری‌هایی است که تاکنون هزاران کشته و بیش از نیم میلیون بی‌خانمان بر جای گذاشته است. این درگیری‌ها در 15 دسامبر 2013 آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

شورشیان سودان جنوبی اعلام کردند که خواهان آزادی چهار زندانی سیاسی باقی مانده و خروج سربازان اوگاندایی از این کشور هستند که از سالوا کر، رئیس جمهوری سودان جنوبی حمایت می‌کنند.

این شورشیان اعلام کردند: در صورتی که دولت جوبا به خواسته‌های ما توجه نکنند ما از حضور در دور بعدی مذاکرات صلح اجتناب می‌کنیم.

آمریکا اخیرا نگرانی خود را در مورد توافقنامه آتش بس میان دولت و شورشیان سودان جنوبی ابراز داشت و تاکید کرد که نیروهای خارجی از این کشور خارج شوند.

انتهای پیام

کد N116943

وبگردی