آفتاب

فرانسه پرونده کمک‌های بشر دوستانه در سوریه را به شورای امنیت می‌برد

فرانسه پرونده کمک‌های بشر دوستانه در سوریه را به شورای امنیت می‌برد

وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه عدم دستیابی به راهکار مناسب و نهایی پس از مذاکرات ژنو یک عیب بزرگ برای جامعه جهانیست اعلام کرد: به زودی فرانسه و چند کشور دیگر پیش نویس قطعنامه‌ای را برای کمک به مردم سوریه به شورای امنیت ارائه خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه طی سخنانی اعلام کرد: فرانسه و برخی کشورهای دیگر برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به شهروندان سوریه که در میدان جنگ گیر افتاده‌اند پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه خواهند کرد.

وی در گفت‌وگو با رادیو آر تی آل فرانسه خواهان کمک به مردم سوریه از طریق ارسال دارو و مواد غذایی به این کشور شد.

فابیوس عدم دستیابی به یک راهکار مناسب برای حل بحران سوریه و ادامه گرسنگی و بدبختی مردم در این کشور علی رغم تلاش‌های فراوان بین المللی را مایه رسوایی و "ننگ" جامعه جهانی خواند.

فابیوس با اشاره به آغاز دور دوم مذاکرات ژنو2 گفت: همزمان با آغاز دور دوم مذاکرات خواهان انجام فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای ارسال کمک‌های انسانی به مردم سوریه هستیم.

از سوی دیگر برخی کشورها از جمله قطر، عربستان و ترکیه که عنوان "دوستان سوریه" را یدک می‌کشند تشکیل یک نشست فوق العاده از سوی مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص بررسی اوضاع انسانی در سوریه را خواستار شدند.

این گروه با ارسال نامه‌ای به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شدند که مقامات سوریه همچنان در حال ارتکاب جرایم انسانی علیه شهروندان سوری و نقض حقوق بشر در این کشور هستند.

از سوی دیگر لوران فابیوس وجود هرگونه برنامه و طرحی در راستای دخالت نظامی غرب برای مبارزه با تروریسم در جنوب لیبی را رد کرد و گفت: در هر منطقه‌ای که تروریسم وجود دارد دولت‌ها آن مناطق باید برای از بین بردن آن کمک کنند اما نه به وسیله استقرار نیروهای نظامی در آن منطقه.

مقامات نیجریه پیشتر از کشورهای غربی خواسته بود برای از بین بردن پدیده‌ تروریسم در جنوب لیبی به این کشور کمک کنند.

انتهای پیام

کد N116942

وبگردی