آفتاب
فجر 92، حماسه وحدت و امید

حدود 80 درصد قطعات صنایع خودروسازی کشور اکنون در داخل تولید می شود

حدود 80 درصد قطعات صنایع خودروسازی کشور اکنون در داخل تولید می شود

تهران - ایرنا - شرکت های تولیدکننده، قطعات مورد استفاده در صنعت خودروسازی را که به همت مهندسان و صنعتگران داخلی تولید شده و بخش زیادی از وابستگی کشور را به این قطعات از بین برده و به خودکفایی رسانده؛ با حضور در حاشیه خیابان آزادی محصولات خود را با شعار ˈخود باوری و ما می توانیمˈ در معرض دید عموم قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، شرکت های گروه خودروسازی بهمن، ایران لنت، دقت خودرو، نفت و پتروشیمی از جمله شرکت هایی بودند که اقدام به عرضه محصولات خود در حاشیه راهپیمایی سال جاری در خیابان آزادی کرده اند.

جمال خداپرست مسئول این شرکت تولید کننده لاستیک و تیوب سبک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: به برکت انقلاب اسلامی در صنعتی که قبل از انقلاب اسلامی تمام مواد اولیه آنها از خارج وارد می شد، امروز تا 80 درصد خودکفا شده ایم و امروز بخش کمی از نیاز صنعت خودرو بعلت غیراقتصادی بودن از خارج وارد و تامین می شود.

وی با بیان آنکه 20 درصد بقیه ارزش سرمایه گذاری در داخل را ندارد، افزود: این شرکت نخستین شرکت در خاورمیانه است که اقدام به تولید لاستیک بدون تیوب در صنعت موتورسازی کرده است.

علی رضا پرویزیان مسئول غرفه ایران لنت نیز در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن به خبرنگار ایرنا، گفت: حمایت های دولت در کنار خودباوری مهندسین این شرکت موجب شد در راستای حفاظت از محیط زیست، نخستین شرکتی با شیم که لنت ترمز بدون آزبست را در کشور تولید کنیم .

وی تاکید کرد: بیش از 90 درصد مواد اولیه این لنت ها اکنون در داخل تولید می شود.

داود احمدی مسئول غرفه یک شرکت تولید کننده داشبرد و قطعات غیرفلزی خودرو نیز گفت: تحریم نه تنها ما را متوقف نکرد که باعث شد امروز 100 درصد مواد اولیه این بخش از صنعت خودرو را در داخل تولید کنیم.

وی افزود: امروز می توان مدعی شد در ایران؛ خودروهایی تولید می شوند که از صفر تا 100 درصد آن تولید داخل است.

علمی(3)1746/1354**1558
کد N116880

وبگردی