آفتاب

راهبرد قرآنی برای مقابله با کفار، مقاومت است

راهبرد قرآنی برای مقابله با کفار، مقاومت است

یک مدرس حوزه علمیه قم مقاومت را راهبرد قرآنی برای مقابله با کفار و پیروزی بر آنها ذکر کرد و گفت: مقاومت، محور جهاد در تفکر اسلامی است.

یک مدرس حوزه علمیه قم مقاومت را راهبرد قرآنی برای مقابله با کفار و پیروزی بر آنها ذکر کرد و گفت: مقاومت، محور جهاد در تفکر اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‎الاسلام والمسلمین حاج حسینی در نشست علمی با موضوع نظریه مقاومت در قرآن (مفهوم‌شناسی و عینیت) در مجتمع امین جامعة‎المصطفی(ص) گفت: آیاتی که مفهوم مقاومت را در قرآن تبیین می‎کنند فراوان است و خدواند آنها را در قالب‎های مختلف عرضه کرده است.

وی با بیان این‌که «تنها راه عقب راندن دشمنان و کفار از منظر قرآن، مقاومت است» افزود: از منظر قرآن، هیچ گاه مسلمانان و کافران با یکدیگر به یک صلح عمیق نخواهند رسید و اگر چنین امری صورت گیرد، قطعا طرف دیندار باید دین خود را کنار بگذارد.

حاج حسینی تصریح کرد: قرآن کریم به هیچ عنوان سلطه کافر بر مسلمان را بر نمی‎تابد و همیشه مسلمانان را به افزایش توان و قدرت خود در عرصه‎های سخت‎افزاری و نرم‌افزاری ترغیب می‎کند.

وی تصریح کرد: دشمنان همیشه در طول تاریخ برای به ذلت کشاندن مسلمانان به هر کاری دست زده‎اند و هر صحبتی برای صلح و کنارگذاشتن دشمنی، دروغی تاریخی است زیرا این دروغ همیشه در هر حالی تکرار شده است.

این استاد حوزه بیان کرد: قرآن دوستی با کفار را به شدت رد کرده است و این مسئله وقتی که حکومت اسلامی در ایران شکل گرفت عینیت یافت و همیشه نیز شاهد بوده‌ایم که آنها هیچگاه برای دشمنی خود با ملت ایران حدی نداشته‌اند.

وی گفت: خداوند در قرآن وعده داده است که هرکس که به خداوند ایمان بیاورد و در این راه ایثار کند فرشتگان الهی برای یاری او به زمین می‎آیند و او را یاری می‎کنند؛ همین مقاومت بوده است که ملت ایران را در این سال‌ها در مقابل دشمنان پیروز کرده است.

پژوهشگر و مدرس حوزه تصریح کرد: بزرگان ما در جبهه‎های جنگ این مسئله را ثابت کردند که آنها به هیچ عنوان خداوند و اعتقادشان را به این دنیا نمی‎فروشند.

حاج حسینی با تاکید بر این‌که «مقاومت محور جهاد در تفکر اسلامی است» گفت: در مقابل مقاومت، سستی است که خداوند این دو مفهوم را به زبان‎های مختلف بیان کرده است.

وی اظهار کرد: غرب و استکبار به دنبال سست کردن ملت‎ها و زدودن روحیه مقاومت از ملت‎های مسلمان است و به همین دلیل است که مقاومت به استراتژی اصلی ایران اسلامی در اقتصاد و سیاست و... تبدیل شده است.

وی گفت: راهبرد اقتصاد مقاومتی نیز مبنای قرآنی دارد که رهبرمعظم انقلاب در این شرایط حساس بر آن تکیه کرده‎اند که قطعا بهترین راهبرد برای توانمندی در مقابل دشمن و رسوخ‌ناپذیری در حوزه‎های مختلف خواهد بود.

انتهای پیام

کد N116552

وبگردی