آفتاب
معاون قوه قضائیه:

هدف انقلاب اسلامی ایران، برچیدن فساد بود

هدف انقلاب اسلامی ایران، برچیدن فساد بود

معاون راهبردی قوه قضائیه گفت: هدف انقلاب اسلامی ایران و جنبش‏‌های اسلامی معاصر، برچیده شدن فساد، اجرای قوانین اسلام و استقرار حکومت اسلامی بوده و هست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، محمدباقر ذوالقدر در نشستی با کارکنان دادگستری استان کرمانشاه، انقلاب اسلامی را راهی برای نجات از ظلمات به سوی نور دانست و یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بزرگ‏ترین تحول جهانی قرن بیستم به وقوع پیوست.

ذوالقدر افزود: بنیان‌گذار این انقلاب با قیام خود، غرور ملت‏‌های مستضعفی را که سالیانی مدید مورد ظلم قرار گرفته بودند، به آنان باز گرداند. او نه تنها سرنوشت کشورش را تغییر داد، بلکه میلیون‏‌ها انسان گم‏گشته در برهوت جاهلیت عصر مدرن را به بازگشتی دوباره به معنویت و یکتاپرستی فراخواند.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی، چه در داخل و چه در خارج از کشور، ناظران را با پدیده‏‌ای تازه در صحنه سیاسی جهان روبه‏‌رو ساخت. این پدیده بنا به ماهیت، اهداف و سرنوشت خود، در هیچ‏یک از معیارهای سیاسی جهان نمی‏‌گنجد.

معاون راهبردی قوه قضائیه گفت: اگر چه بسیاری سعی کرده‌اند این انقلاب را در ردیف سایر انقلاب‌ها و تحولات معمول دنیا بدانند اما در عمل نظرات آنان با واقعیت‌ها فاصله زیادی دارد. زیرا نیروی این انقلاب مردمی و اسلامی بدون هیچ‌گونه مرزبندی طبقاتی و گروهی بوده و ایدئولوژی آن اسلام ناب محمدی(ص) می‌باشد که سازش با نظام‌های رایج دنیا ندارد و رهبری آن توسط یکی از مردان کم نظیر تاریخ حضرت امام خمینی (ره) با ویژگی‌های خاص خود بود. به همین دلیل جریانات و تحولات قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مخالف غالب تحلیل‌ها و پیش بینی‌های سیاستمداران و تحلیگران سیاسی بود.

ذوالقدر مردمی بودن و ساخت داخلی نظام را از ارکان اصلی انقلاب دانست و همه را به تدبر در این خصوص دعوت کرد و گفت: هدف انقلاب اسلامی ایران و جنبش‏‌های اسلامی معاصر، برچیده شدن فساد، اجرای قوانین اسلام، استقرار حکومت اسلامی در جامعه مسلمانان، با تکیه بر قدرت الهی و توده‏‌های مردم است.

انتهای پیام

کد N116550

وبگردی