آفتاب

لاوروف: از تهدید شدن صلح جهانی نگرانیم

لاوروف: از تهدید شدن صلح جهانی نگرانیم

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسئولیت کشورش برای برقراری صلح و امنیت در جهان بیشتر شده تاکید کرد که مسکو نسبت به تنش‌ها در برخی از مناطق جهان و تلاش‌ها برای توسل به زور نگران است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه المیادین، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: مسئولیت مسکو در خصوص تضمین صلح و امنیت در جهان سنگین‌تر شده است. ما به شدت نسبت به تنش‌ها در برخی مناطق جهان و تلاش‌ها برای توسل به زور جهت حل و فصل مسائل نگرانیم.

وی ادامه داد: آنچه که نگرانی ما را بیش‌تر می‌کند تلاش‌هایی است که برای تشدید اختلافات میان تمدن‌ها و پیروان مذاهب مختلف صورت می‌گیرد و در این شرایط مسئولیت روسیه به صورت چشمگیری برای حفظ صلح و امنیت در جهان در حال افزایش است.

لاوروف خاطرنشان کرد: من بر این مساله تاکید می‌کنم که به اصول و شیوه‌های مسئولانه مسکو که مبتنی بر قوانین بین‌المللی است نیاز شدیدی وجود دارد و باید در روابط بین‌الملل مساله عدالت و دموکراسی را مورد توجه قرار داد.

وی عنوان داشت: مسکو با تکیه بر این قوانین و با همکاری شرکای بین‌المللی خود توانسته است موفقیت‌هایی را در عرصه‌های سیاست بین‌الملل محقق کند.

انتهای پیام

کد N116491

وبگردی