آفتاب
نایب رییس جامعه مدرسین:

امام معتقد به حضور و همراهی مردم بودند

امام معتقد به حضور و همراهی مردم بودند

ایشان می‌گفت پشتیبانی خدا بی سبب نیست و سبب این پشتیبانی از کانال مردم است و امام حضور مردم را مدیریت می‌کرد که موجب شد در 12 بهمن و روز ورودشان به ایران در زمانی که هوا بشدت سرد بود میلیون‌ها نفر از تهران و شهرستان‌ها بیایند با انکه در ایران هم حکومت نظامی بود و ترسی از شهادت و دفاع از امام نداشته باشند.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،گفت: امام معتقد بودند تا وقتی حضور و همراهی مردم نباشد، اتفاقی نخواهد افتاد. مردم تا نباشند و در میدان حضور پیدا نکنند و حرف‌شان را نزنند اتفاقی چشم‌گیر رخ نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ویژگی‌های امام خمینی گفت: امام شخصیت جامعی داشتند و به نظر می‌رسد این جامعیت امام بود که این همه تحول را باعث شد. ایشان از طرفی شخصیت حوزوی بودند و پرورش یافته حوزه بودند و مردم احساس می‌کردند وقتی یک مرجعیت تقلید مطلبی را بیان می‌کند، احساس تکلیف دینی می‌کردند و این احساس را داشتند که باید به رهنوردهای ایشان عمل کنند.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امام خمینی را یک فرد آگاه به مسائل جهان و اخبار روز دانست و اظهار داشت: مردم آگاهی‌های سیاسی ایشان و تسلط‌شان بر حیله‌های دشمن و توجه‌شان به نقشه‌های داخلی و خارجی را می دیدند.

وی ادامه داد: بُعد مقاومت و روح اقتدارگرایی امام یکی از ابعاد دیگر حضرت امام خمینی است به طوری که مردم وقتی احساس می‌کردند رهبر انقلاب آنها را به سمت عزت می‌برد و عزت و استقلال را برای آنها می‌خواهد که وابسته به آموزه‌های دینی است و براساس رویکرد الهی است.

عبداللهی با اشاره به معنویت و اخلاص امام خمینی خاطرنشان کرد: مردم احساس می‌کردند اگر امام بر سر ستمگران و مستکبران فریاد می‌کشد این فریاد نه برای احساس قدرت است؛ بلکه برای خداست و به عبارتی فی سبیل الله است.

این استاد عالی حوزه یادآور شد: کسانی  در آغاز انقلاب هنوز طرفدار انقلاب نبودند و حتی در در حوزه هم با انقلاب همراه نبوند، اما وقتی دیدند امام خالصانه فریاد می‌کشد‏ این خلوص امام موجب همراهی آنها شد.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مردمی بودن و تکیه به نظر و خواست مردم و آگاهی‌های آنها را از ویژگی‌های مهم امام خمینی ارزیابی کرد و تاکید کرد: ایشان می‌گفت پشتیبانی خدا بی‌سبب نیست و سبب این پشتیبانی از کانال مردم است. امام حضور مردم را مدیریت می‌کرد که موجب شد در 12 بهمن و روز ورودشان به ایران در زمانی که هوا بشدت سرد بود میلیون‌ها نفر از تهران و شهرستان‌ها بیایند با انکه در ایران هم حکومت نظامی بود ولی ترسی از شهادت و دفاع از امام نداشته باشند.

وی ابراز داشت: امام معتقد بودند تا وقتی حضور و همراهی مردم نباشد، اتفاقی نخواهد افتاد. مردم تا نباشند و در میدان حضور پیدا نکنند و حرف‌شان را نزنند اتفاقی چشم‌گیر رخ نمی‌دهد.

عبداللهی با تاکید بر اینکه اگر مردم در انقلاب حضور داشته باشد انقلاب باقی خواهد ماند، بیان کرد: سی سال است که استکبار تلاش می‌کند که انقلاب را منحرف کند و به شکست بکشاند، اما تلاش‌هایشان ناموفق بوده چون مردم در انقلاب حضوری یکپارچه داشته و مقاومت آنها باعث بی اثر شدن تلاش‌ آنها شده است.

کد N116389

وبگردی