آفتاب
سایه روشن های دیدار سفرای خارجی با رییس جمهوری

سلام دیپلماتیک به روحانی

سلام دیپلماتیک به روحانی

تهران – ایرنا- یک به یک در صفی مرتب در حال به جا آوردن آدابی دیپلماتیک بودند؛ سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی مقیم تهران در مقابل حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران؛ آدابی که به عنوان سلامِ سفیر و برای تبریک به مناسب روز 22 بهمن انجام شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، عصر امروز دوشنبه 21 بهمن مجموعه تاریخی- فرهنگی سعد آباد تهران میزبان 130 سفیر و نماینده سیاسی خارجی مقیم تهران برای دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تبریک این روز بزرگ بود.



**حدود ساعت 15 و 30 دقیقه بود، محمدجواد ظریف مرد شماره یک میدان دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و به تعبیر برخی دیگر ، مرد محبوب کابینه دولت تدبیر و امید به سالن محل برگزاری مراسم آمد، گویی برای کنترل اوضاع نگاهی به سالن انداخت و به فاصله ای چند دقیقه ای پس از آن، از رییس تشریفات ریاست جمهوری و وزارت خارجه که کنار هم ایستاده بودند، پرسید رییس جمهوری چه ساعتی می رسند؟ و سپس، از محل خارج شد.



**در همان حال که در حال جمع آوری اطلاعات برنامه بودم، چندین بار ظریف را دیدم که در حال رفتن از این سو به آن سو بود، خواستم فرصت را مغتنم بشمارم و از او سوالی کوتاه بپرسم، با همان صورت خندان همیشگی چندین بار که از مقابلم عبور کرد، به گرمی و صمیمیت حالم را پرسید و با همان صمیمیت نیز در پاسخ به تقاضای مصاحبه، گفت: لطفا مصاحبه را برای زمان دیگر بگذارید، ذهنم مشغول موضوعی است و نمی توانم مصاحبه کنم.



**در نهایت ساعت 16 و 30 دقیقه برنامه با ورود رییس جمهوری و وزیر امور خارجه به سالن آغاز شد، سفرا و نمایندگان خارجی که چند دقیقه ای پیش از حضور دکتر روحانی، فرصتی برای چاق سلامتی با یکدیگر داشتند، با حضور رییس جمهور به خوش و بش خاتمه دادند و برنامه به طور رسمی آغاز شد.

ادامه دارد...



از: زهرا امیری

سیام**9012 *1449
کد N116186

وبگردی