آفتاب

اقلیت های مذهبی همراه با مردم در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می کنند

اقلیت های مذهبی همراه با مردم در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می کنند

تهران-ایرنا- نمایندگان اقلیت های مذهبی در مجلس شورای اسلامی از شرکت اقلیت های دینی در راهپیمایی سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی خبر دادند.

همراه با شخصیت های سیاسی، نهادها، احزاب ، گروه ها و اقشار مختلف کشور، نمایندگان اقلیت های مذهبی نیز از همراهی این اقلیت ها با مردم ایران در راهپیمایی سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب خبر دادند.

اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: ما ایرانیان زرتشتی همانند دیگر ایرانیان برای استقلال و آزادی کشور خود در همه عرصه ها حاضر بوده ایم.

وی افزود: ایرانیان زرتشتی در دفاع مقدس همگام با مردم از کشور خود دفاع و شهدایی را تقدیم ایران کردند. از این پس نیز در هر زمینه ای که استقلال و آزادی ایران را تضمین کند همواره حاضر خواهیم بود.

«کارن خانلری» نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جامعه ارامنه ایران شرکت در راهپیمایی 22 بهمن را وظیفه ملی خود می داند و هر سال به صورت گسترده در این راهپیمایی شرکت می کند.

وی یادآور شد: جامعه ارامنه راهپیمایی 22 بهمن را میثاق ملی همه ایرانیان می داند و شرکت در این راهپمایی نشان می دهد عزم ایرانیان بعد از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز از بین نرفته است و رسیدن به استقلال و پیشرفت و تعالی همچنان برای مردم مهم است.

«یوناتن بت کلیا» نماینده مسیحیان آشوری در مجلس شورای اسلامی نیز با یادآوری خفقان حاکم بر جامعه در زمان پهلوی گفت: زمانی که ندای امام خمینی (ره) به ایران رسید، مسیحیان آشوری دلگرم شدند که از این پس از خفقان رها خواهند شد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به همین دلیل ما به امام خمینی رحمه الله علیه، لبیک گفتیم وضمن شرکت در مبارزان برای پیروزی انقلاب اسلامی ، روحانیون آشوری در زمان ورود امام راحل به فرودگاه منتظر ایشان بودند و ورود ایشان را خیر مقدم گفتند.

بت کلیا ادامه داد: بر همین مبنا جامعه آشوریان ایران مانند سال های گذشته در راهپیمایی 22 بهمن سال جاری نیز شرکت می کنند.

سیام**9157 *1449
کد N116152

وبگردی