آفتاب

رهگیری جنگنده سوری در مرز ترکیه

رهگیری جنگنده سوری در مرز ترکیه

آنکارا - ایرنا - ستاد مشترک ارتش ترکیه روز دوشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد که یک فروند جنگنده میگ 23 و یک فروند بالگرد سوریه در نزدیکی مرز دو کشور رهگیری شد.

به گزارش ایرنا،ستاد فرماندهی ارتش ترکیه در این اطلاعیه افزود: جنگنده های اف - 16 ترکیه که به طور مرتب در نوار مرزی این کشور با سوریه درحال پرواز هستند به دنبال مشاهده نزدیک شدن یک فروند بالگرد سوری به پنج مایلی حریم هوایی ترکیه در منطقه حاتای - آلتین اوزو، اقدام به رهگیری کرده این بالگرد مجبور به دور شدن از حریم هوایی این کشور شد.

براساس این اطلاعیه، جنگنده های اف 16 ترکیه همچنین یک فروند جگنده میگ 23 سوریه را که در حال نزدیک شدن به مرز جلوه گوز در شهر مرزی ریحانلی بود، تعقیب کرده و این جنگنده را نیز از مرزهای ترکیه دور کردند.

ترکیه به دنبال ساقط شدن یک جنگنده اف 4 این کشور توسط سوریه، اعلام کرده بود که قواعد تعامل ارتش را تغییر داده و درصورت هرگونه نقض موافقتنامه هوایی بین دوطرف بلافاصله دست به مقابله خواهد زد.

براساس این موافقتنامه عناصرهوایی دوکشور نباید بیش ازپنج مایل به حریم هوایی یکدیگر نزدیک شوند. ترکیه پیشتر نیز با ادعای نقض حریم هوایی این کشور توسط یک بالگرد نظامی سوریه، آن را ساقط کرد.

خاورم/2011 **230 **1010
کد N116136

وبگردی