آفتاب

اشتون از روند مذاکرات و اجرای اصلاحات در اوکراین حمایت کرد

اشتون از روند مذاکرات و اجرای اصلاحات در اوکراین حمایت کرد

تهران-ایرنا- مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه آماده حمایت از روند مذاکرات و اجرای اصلاحات در راستای یافتن راهی برای برون رفت از بحران سیاسی در اوکراین است.

به گزارش پایگاه خبری اینترفاکس،کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از مذاکرات وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل خاطر نشان کرد: ما آماده ایم از روند مذاکرات و اجرای اصلاحات برای پایان دادن به بحران در این کشور حمایت کنیم.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد که این اتحادیه در این زمینه با دیگر کشورها و موسسات بین المللی در ارتباط است.

این اظهارات کاترین اشتون در حالی مطرح شده است که ˈکارل بیلدتˈ وزیر امور خارجه سوئد نیز تصریح کرد که اگر خشونت ها و سرکوب معترضان در اوکراین ادامه پیدا کند، در نهایت این مسئله برای دولت کی یف پیامدهایی به دنبال خواهد داشت.

وزرای امورخارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز(دوشنبه) برای بررسی بحران سیاسی اوکراین در بروکسل نشست خواهند داشت.

بررسی وضعیت سیاسی اوکراین مهم ترین دستور جلسه امروز وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل است.

پس از اینکه ˈویکتور یانکوویچˈ رییس جمهوری اوکراین از پذیرش قرارداد تجارت آزاد با اتحادیه اروپا در ماه نوامبر2013 امتناع کرد ، بروکسل فعالیت های دیپلماتیک خود را با توجه به بحران سیاسی کی یف افزایش داده است.

با وجود ادامه درگیری ها و اعتراضات سیاسی در اوکراین احتمال دارد وزرای امور خارجه عضو اتحادیه اروپا موضوع تحریم دولت کی یف را نیز بررسی کنند که شامل محدودیت های سفر و توقیف اموال و دارایی های افراد حقیقی مهم در این کشور می شود.

یک دیپلمات اروپایی با تایید احتمال تحریم اوکراین گفت : به نظر ما اعمال تحریم ابزار خوبی برای اتحادیه اروپا نیست، تمرکز بیشتر بر گفت و گو و رایزنی است.

از سوی دیگر وزیر خارجه جمهوری چک روز دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز تصریح کرد که اگر دولت اوکراین همچنان به استفاده از اهرم زور و خشونت علیه معترضان در این کشور ادامه دهد، اتحادیه اروپا باید آماده اعمال تحریم ها علیه دولت کی یف باشد.

مترجمام**9234** 5981
کد N116007

وبگردی