آفتاب

نشست وزیران رژیم صهیونیستی برای مقابله با تهدید به تحریم

نشست وزیران رژیم صهیونیستی برای مقابله با تهدید به تحریم

تهران – ایرنا – رسانه های رژیم صهیونیستی روز دوشنبه نوشتند: ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر این رژیم با سه تن از وزیران بلندپایه خود برای بررسی راههای رویارویی با تهدید به اعمال تحریم های اقتصادی علیه رژیم صهیونیستی ملاقات کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس اشغالی، در این نشست که یکشنبه شب برگزار شد، ˈاویگدور لیبرمنˈ وزیر امور خارجه، ˈنفتالی بنتˈ وزیر اقتصاد و ˈیووال اشتانیتزˈ وزیر امور راهبردی این رژیم شرکت داشتند.

این نشست کمتر از دو هفته پس از آن برگزار شد که ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داد که رژیم صهیونیستی با روند فزاینده از دست دادن مشروعیت خود روبه رو است که در صورت از هم پاشیده شدن مذاکرات سازش با حکومت خودگردان فلسطینی ممکن است تشدید شود.

به نوشته روزنامه ˈمعاریوˈ، ˈتزیپی لیونیˈ وزیر دادگستری و ˈیائیر لپیدˈ وزیر دارایی که در سخنان اخیر خود تمایل کری را بازتاب داده بودند، در نشست یکشنبه شب دعوت نداشتند.

این در حالیست که مقام های رژیم صهیونیستی از اظهارنظر درباره این گزارش ها خودداری کردند.

شمار فزاینده ای از دولت ها و شرکت های بین المللی اعلام کرده اند که با شرکت های صهیونیستی که دارای روابطی با شهرک های احداث شده در سرزمین فلسطین اشغالی هستند مبادله تجاری برقرار نخواهند کرد که نشانگر موفقیت آرام تلاش فلسطینیان و حامیان آنها برای اعمال تحریم بر رژیم صهیونیستی است.

جنبش معروف به اعمال تحریم، کاهش سرمایه گذاری و مجازات های اقتصادی برای متقاعدکردن دولت ها، شرکت ها و شخصیت های معروف جهان برای قطع روابط خود با شرکت های صهونیستی فعال در سرزمین های اشغال شده فلسطینی، تلاش می کند تا موفقیت تحریمی را که به آپارتاید در آفریقای جنوبی پایان داد، تکرار کند.

تصمیم اتحادیه اروپایی برای متوقف کردن اعطای کمک های مالی بلاعوض و تامین بودجه برای هر شرکت و نهاد صهیونیستی که در سرزمین های اشغال شده فلسطینی فعالیت می کند، نیروی این تحریم را افزایش داده است.

Benjamin Netanyahu ، Avigdor Lieberman ، Naftali Bennett ، Yuval Steinitz ، Tzipi Livni ، Yair Lapid ،

خاورم**1486**1010
کد N115997

وبگردی