آفتاب
تنش میان ایتالیا و هند/

وزیر خارجه ایتالیا: ما تروریست نیستیم

وزیر خارجه ایتالیا: ما تروریست نیستیم

رم - ایرنا - در پی شایعات مربوط به محاکمه دو نظامی ایتالیایی با قانون ضد تروریسم در هند، ˈاما بونینوˈ وزیر امور خارجه ایتالیا اظهار داشت: دولت و نظامیان ما تروریست نیستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، موضوع تنش میان ایتالیا و هند امروز در صدر اخبار رسانه های ایتالیایی قرار گرفت و وزیر خارجه این کشور در گفت وگو با شبکه خبری ˈرای نیوزˈ گفت: دو تفنگدار بازداشت شده ایتالیایی در هند تروریست نیستند، همانطور که دولت ما تروریست نیست و این غیر قابل قبول است.

وی هشدار داد: اینکه هنوز پس از دوسال هیچ کیفرخواستی وجود ندارد، غیر قابل قبول است.

این در حالی است که محاکمه سرنوشت ساز ˈماسیمیلیانو لاتورهˈ و ˈسالواتوره جیرونهˈ (دو تفنگدار ایتالیایی که به اتهام قتل دو ماهیگیر هندی از تاریخ 15 فوریه 2012 میلادی در وضعیت بازداشت بسر می برند) قرار بود امروز در هند برگزار شود، اما بار دیگر به تعویق افتاد. دادگاه عالی دهلی امروز اعلام کرد این محاکمه به روز 18فوریه موکول شده است.

ˈانریکو لتاˈ نخست وزیر ایتالیا نیز پس از به تعویق افتادن دادگاه این دو نظامی اظهار داشت که استفاده از قانون ضد تروریسم علیه این دو نظامی، غیر قابل قبول است و ایتالیا و اتحادیه اروپا واکنش نشان می دهند.

گفته می شود دادگاه هند قصد دارد با قانون موسوم به ˈActˈ دو نظامی ایتالیایی را مجازات کند و بدین ترتیب از خطر اعدام بدور خواهند ماند اما در خطر محکومیت به 10سال حبس قرار می گیرند.

این دو تفنگدار ایتالیایی دو سال است که به اتهام قتل دو ماهیگیر هندی در این کشور بازداشت هستند و ایتالیا نیز همواره در حال تلاش برای بین المللی سازی این مورد است که می تواند پیمان مبادلات آزاد میان هند و اتحادیه اروپا رابه خطر بیندازد.

ایتالیا پیشتر نیز تهدید به بازنگری نقش خود در ماموریت های صلح بین المللی در صورت نادیده گرفته شدن مشکل دو تفنگدار بازداشت شده این کشور در هند کرده بود.

اروپام ** 2171 **1485/1275
کد N115524

وبگردی