آفتاب
جزئیات نشست رییس جمهوری با مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی

کمک به دولت را مصداق تعاونوا علی البر و التقوی می دانیم

کمک به دولت را مصداق تعاونوا علی البر و التقوی می دانیم

تهران-ایرنا- رییس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی جزئیات نشست رییس جمهوری را با نمایندگان استان خراسان شمالی تشریح کرد و گفت: نمایندگان کمک به دولت را مصداق تعاونوا علی البر و و التقوی می دانند.

ˈقاسم جعفریˈ در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به دیدار امروز (دوشنبه) نمایندگان استان خراسان شمالی با رییس جمهوری اظهار کرد: اهداف انقلاب اسلامی بسیار بلند و برآمده از آموزه های دین مبین اسلام بود و امروز هم با وجود فشارها و کینه توزی های دشمنان، کارهای بزرگی در عرصه های مختلف انجام شده است اما راه نرفته هم هنوز خیلی طولانی است و باید از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب صیانت کنیم.

جعفری بسط عدالت، توسعه متوازن و رفع تبعیض را از دستاوردهای انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: با وجود اینکه کارهای بسیار بزرگی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در استان خراسان شمالی شده است اما این استان نیاز به توجه جدی دارد.

رییس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مصوبات سفرهای دولت و مقام معظم رهبری در صورت اجرایی شدن می تواند منجر به نزدیک شدن شاخص های توسعه این استان به متوسط کشوری شود.

جعفری یادآور شد: در حال حاضر شاخص راه های استان 20 درصد کمتر از متوسط کشوری است و زیر ساخت های فرهنگی همچون ساختمان های ادارات و دانشگاه ها باید احداث شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی کشاورزی، گردشگری و صنعت را از محورهای توسعه استان خراسان شمالی عنوان کرد و گفت: با توجه به حضور نیروی انسانی مستعد، از رییس جمهوری خواستیم به توسعه این بخش ها کمک کنند.

وی ادامه داد: همچنین در این نشست درباره مسائلی همچون سبد کالا و حضور وزرا در مجلس بحث شد و رییس جمهوری گفت که دولت مخالف نقد نیست ولی نقد باید دلسوزانه و منصفانه باشد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس اضافه کرد: به رییس جمهوری گفتم که نمایندگان کمک به دولت را مصداق تعاونوا علی البر و التقوی می دانند ولی اگر عیوبی هست، باید دلسوزانه بیان شود.

جعفری افزود: همچنین در این نشست به رییس جمهوری پیشنهاد کردم که وزرا و معاونین وزرا در جلسات مشاوره ای و کارشناسانه کمیسیون ها و مجمع حضور یابند و این حضور باعث می شود که نیاز به تذکر، سوال و استیضاح از وزرا نباشد که رییس جمهوری از این پیشنهاد استقبال کردند.

وی اضافه کرد: همچنین در این دیدار از رییس جمهوری خواستیم سفری به استان خراسان شمالی داشته باشند که رییس جمهوری از شریعتمداری خواست در این زمینه برنامه ریزی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین گفت:در این نشست به رییس جمهوری گفتم که شعار اعتدال و عملکرد فراجناحی شعار خوبی بود که مطرح شد اما کمتر تجلی یافته و رییس جمهوری هم گفت که دولت واقعا به دنبال محقق کردن این شعار است.

سیام(4)**2021**1449
کد N115505

وبگردی