آفتاب

بیانیه تشکل‏‌های اساتید دانشگاه آزاد خراسان رضوی به مناسبت 22 بهمن

بیانیه تشکل‏‌های اساتید دانشگاه آزاد خراسان رضوی به مناسبت 22 بهمن

تشکل‏‌های اسلامی-سیاسی اساتید واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان‏ خراسان رضوی با صدور بیانیه‌ای در آستانه 22 بهمن از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی فردا دعوت کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دراین بیانیه آمده است: دهه فجر و روز بیست و دوم بهمن سال 1357، برای ملت ایران و بسیاری از ملت‏‌های رنج‏کشیده جهان اسلام یادآور اراده و خواست یک ملت برای تغییر است. ملت ایران در انقلاب سال 57، خواست خود که همانا استقلال سیاسی و اقتصادی از کشورهای سلطه‏‌گر و آزادی از یوق حکومتی جابر بود را در جمهوری اسلامی متبلور دید؛ و برای تحقق این مهم، به رهبری مقتدا و مراد خود حضرت امام خمینی(ره) و اطاعت‏ از ایشان دل سپرد و البته به سلاح اتحاد مجهز شد، اتحادی که سبب گردید همه اقوام ایرانی، از فارس و کرد و بلوچ، تا لر و عرب و مازنی و ترک و گیلکی به زیر یک پرچم و برای یک هدف جمع شوند؛ تشکیل جمهوری اسلامی ایران.

دشمنان جمهور و اسلام که حضور کشوری غیروابسته به شرق و غرب را در جغرافیای سیاسی منطقه مهم خاورمیانه و حتی جهان بر نمی‏‌تابیدند، از همان ابتدا ملت ایران را به انواع موانع و مشکلات مبتلا نمودند؛ از طراحی کودتاهای مختلف و ایجاد غائله در بین احزاب و اقوام تا تحریک صدام به شروع جنگی تحمیلی، طولانی و نابرابر و سرانجام تحریم همه‌جانبه ایرانیان به بهانه ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‏‌ای. اما ملت مبارز، آزاده و آزادی خواه ایران چه در ایام رهبری پیر جماران و چه در روزگار زعامت رهبر فرزانه، حضرت آیت‌الله خامنه‏‌ای، سرافرازانه و با بصیرتی ستودنی از همه آن مشکلات سربلند بیرون آمد. سال 92 برای مردم هوشیار ایران سال حضوری موفق در آزمونی دیگر بود، سال حضور حماسی مردمانی از جنس شور و شعور در انتخابات خردادماه ریاست جمهوری و شوراها. و به راستی پیروز واقعی این آزمون، ملت قهرمان ایران بودند، و ماحصل آن برآمدن دولت تدبیر و امید و انتخاب جناب آقای دکتر روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران.

امسال مردم ایران به استقبالِ سی و پنجمین بهارِ انقلاب می‏روند. انقلابی که با فدا نمودن بهترین جوانان خود به ثمر رسید و در این مدت نهال آن به درختی تنومند تبدیل شد. اما باید هوشیار بود که هر درختی را مراقبت و مواظبت لازم است و این وظیفه مردم است که در پاسداری از انقلابشان، سعی وافر نمایند و همواره درصحنه باشند و بمانند. در این میان وظیفه نخبگان بسی مهم‏تر است و دانشگاه و دانشگاهیان که در نیل به موفقیت‏‌های اخیرِ علمی، فضایی و هسته‏‌ای سهمی به سزا داشته‏‌اند، همچون همیشه یاور بی‏مدعای انقلاب بوده و هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی نیز که فرزند انقلاب است و در طول عمر بیش از سی ساله خود، لحظه‏‌ای از همراهی با انقلاب و ارزش‏‌های آن غفلت نورزیده است، به عنوان بخشی مهم از کاروان جهاد علمی کشور، سهمی جدی در خلق حماسه داشته و دارد.

ما اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با گرامیداشت دهه مبارک فجر و یاد و خاطره امامِ شهیدان(ره) و شهیدانِ امام، ضمن شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، همگان را به حضور در این جشن ملی فرا می‏خوانیم و حضور آحاد ملت در راهپیمایی این روز را در ادامه حماسه سازی‏‌های ایرانیان می‏‌دانیم.

انتهای پیام

کد N115311

وبگردی