آفتاب

سناتور پاکستانی: انقلاب اسلامی ایران؛ درس استقلال و آزادی را به جهانیان آموخت

سناتور پاکستانی: انقلاب اسلامی ایران؛ درس استقلال و آزادی را به جهانیان آموخت

اسلام آباد - ایرنا - نماینده مجلس سنای پاکستان، پیشرفت قابل توجه ایران در بخشهای مختلف را نتیجه تعهد ایرانیان به اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران درس زندگی با افتخار، استقلال و آزادی را به جامعه جهانی آموخت.

سید ˈطاهر حسین مشهدیˈ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد گفت: انقلاب اسلامی متعلق به ایران نیست بلکه تمام جهان اسلام از آن بهره می برند و سپری شدن 35 سال پس از پیروزی، شکوفایی و پیشرفت این انقلاب مساوی با موفقیت مسلمانان است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران بسرعت پیشرفت و توسعه در بخشهای مختلف بویژه صنایع ˈدفاعی، نظامی، فناوری علوم و پزشکیˈ را پشت سرگذاشت و این روند تا به امروز به نحو احسن ادامه دارد.

وی گفت: دولت و مردم غیور جمهوری اسلامی ایران حتی در وضعیتهای دشوار در زمان تحریمهای غیرموجه غربی، از اصول خود دست برنداشتند و به همین دلیل در میان ملتهای جهان جایگاه بلندی دارند.

عضو ارشد ˈجنبش متحده قومیˈ (دومین حزب عمده ایالت سند در جنوب پاکستان) افزود: آمریکا و متحدان غربی این کشور توطئه جنگ هشت ساله را در برابر ایران طراحی کردند اما جمهوری اسلامی با موفقیت تمام در این جنگ پیروز شده و توطئه دشمنان را با شکست مواجه کرد.

وی خاطر نشان کرد: ایران هرگز در برابر فشار قدرتهای جهانی تسلیم نشده بلکه رویکرد قاطع دولت جمهوری اسلامی در اتخاذ سیاستهای مستقل خارجی، باعث اختلال در نظریات جهان غرب علیه ایران و طرحهای ضد ایرانی آنان شده است.

این سیاستمدار ارشد پاکستانی ادامه داد: جهان غرب، به اقتدار ایران در پشت سر گذاشتن فشارها اذعان کرد و البته نگرش متکبرانه غرب نسبت به ایران باعث شد تا این کشور با استفاده از منابع بومی و ظرفیتهای داخلی در بسیاری از بخشها پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

وی تاکید کرد: حضرت امام خمینی (ره) بزرگترین رهبر قرن بیستم جهان شناخته شده و کشورهای جهان احترام ویژه ای نسبت به ایشان قائل هستند؛ امام راحل راه پیروزی و استقلال را به ایرانیان نشان دادند.

نماینده مجلس سنای پاکستان با اشاره به عملکرد دولت فعلی ایران به ریاست حسن روحانی خاطر نشان کرد: رییس جمهوری ایران یک رویکرد واقع بینانه در خصوص بهبود روابط با جهان غرب با حفظ منافع ملی مردم ایران اتخاذ کرده است.

وی بر این باور است: روحانی در تلاش است تا ایران در سیاستهای جهانی فعالتر باشد زیرا ایران همواره حامی صلح بوده و خواهان ارتباط قدرتمند با سایر کشورهای جهان است.

سید طاهر حسین مشهدی با اشاره به سیاستهای هسته ای کشورمان تاکید کرد: توافق هسته ای ژنو میان تهران و گروه 1+5 یک موفقیت بزرگی است که در این حین آمریکا نیز باید حرکت مشابهی برای پیشبرد این تحول انجام داده و تحریمهای غیرموجه در قبال ایران را لغو کند.

وی گفت: یقین داریم که ایران برای حفظ منافع ملی و خواسته های مردم این کشور برنامه های صلح آمیز هسته ای خود را نه تنها متوقف نمی کند بلکه بیش از گذشته توسعه خواهد داد .

آساق ** 1095**1577
کد N115167

وبگردی