آفتاب

دبیر کل حزب اسلامی کار: رسانه ملی تبدیل به رسانه گروهی شده است

دبیر کل حزب اسلامی کار: رسانه ملی تبدیل به رسانه گروهی شده است

دبیر کل حزب اسلامی کار با بیان اینکه رسانه ملی باید در گفتمان اجتماعی نقش اساسی تری داشته باشد گفت: متاسفانه رسانه ملی تبدیل به رسانه گروهی شده و نمی‌تواند نقش مفید و موثری در جامعه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی حسین کمالی در همایش «نقش احزاب در جریانات سیاسی» در تبریز افزود: شکل دادن اکثریت خاموش به نفع جامعه و نظام سیاسی کشور نیست.

وی افزود: چنین جمعیتی در مواضع بحرانی به داد کشور نمی‌رسند، از این رو باید به مشارکت عمومی روی بیاوریم و از همگان برای اظهارنظر و نقد دعوت کنیم.

وی تأکید کرد: هنوز فرهنگ گفت‌وگوی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در مردم جامعه ما شکل نگرفته است و هنوز نیاموخته‌ایم که چگونه با یکدیگر گفت‌وگو و کار کنیم.

وی با بیان این‌که دغدغه رسانه ملی غیر از ترویج گفتمان اجتماعی بوده است، ادامه داد: یکی از دلایل بروز اختلافات و جنگ‌ها در طول تاریخ نیز عدم حاکمیت فرهنگ گفت‌وگو و حل و فصل مسائل و اختلافات بر پایه منطق بوده است.

کمالی با بیان اینکه در غرب انقلاب صنعتی بعد از انقلاب فرهنگی اتفاق افتاده است گفت: با انقلاب فرهنگی مردم خرافات را کنار گذاشته و با کسب علم به سوی انقلاب علمی و صنعتی حرکت کردند.

دبیر کل حزب اسلامی کار با تأکید بر این‌که انقلاب متعلق به همه ملت ایران است، تشریح کرد: باید شیوه کار به گونه ای باشد که همه مخالفان را تشویق به گفت‌وگو در فضای صمیمی بکنیم، این‌که مقابل نقد در جامعه را بگیریم هیچگاه نخواهیم توانست به سمت تعالی حرکت کنیم.

وی افزود: معنای گردش نخبگان این نیست که عده‌ای در مدیریت‌ها رسوب کنند و اجازه ندهند مخالفان حرف بزنند و یا مسئولیت بیابند؛ مهم این است که بتوانیم حسن نیت را جایگزین غرض‌ورزی در مناسبات سیاسی و اجتماعی خود کنیم.

کمالی ادامه داد: هر حزب و گروهی که سرکار می آید بایستی افرادی مشابه دولت در هر زمین‌ای برای اداره کشور داشته باشند تا بتوانند اشکالات کار را بررسی و راهکارها را به مجلس اطلاع دهند.

وی با بیان این‌که باید گفت‌وگوی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در کشور حاکم شود، افزود: زنده باد مخالف من، باید شعار اصلی آزاداندیشان باشد تا بتوانیم رشد و تعالی داشته باشیم، اختلاف نظر در مسائل سیاسی نباید مانع حرکت شود، بلکه باید موتور محرکه رشد و توسعه باشد.

دبیرکل حزب اسلامی کار ادامه داد: نباید با دشمن انگاری دیگران مانع نقد خود شویم، چراکه در این صورت گفت‌وگوی سیاسی و اجتماعی حاکم نخواهد شد، به عبارت دیگر اختلاف سلایق خوب است به شرط آنکه نگرشی غرض‌ورزانه به جناح مقابل نداشته باشیم.

وی افزود: نباید تلاش شود تا احزاب بگویند ما رقیب دولت نیستیم بلکه باید با پذیرش واقعیت گردش نخبگان به روش مسالمت آمیز به تشکیل دولت‌های در سایه توسط احزاب و پارلمان احزاب برای آماده سازی نیروهای سیاسی برای مسئولیت پذیری توجه کنیم.

کمالی با یادآوری نقش تبریز و آذربایجان در دوران مشروطه گفت: تبریز در این دوران نقش اساسی داشته و فریاد آزادی از این خطه نیز سر داده شده است.

انتهای پیام

کد N115134

وبگردی