آفتاب

رباینده راهبه های ربوده شده در سوریه یک کویتی عضو جبهه النصره است

رباینده راهبه های ربوده شده در سوریه یک کویتی عضو جبهه النصره است

تهران - منابع آگاه اعلام کردند که راهبه های ربوده شده از شهر معلولا در سوریه اسیر افراد گروه تروریستی جبهه النصره در شهر یبرود هستند و رباینده این راهبه ها تبعه کویتی است.

شبکه المیادین روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: راهبه های ربوده شده از شهرک معلولا در سوریه در اختیار جبهه النصره و در شهر ˈیبرودˈ هستند.

منابع آگاه فاش کردند که رباینده در تماس با مدیر امنیت لبنان و مقام های قطری آمادگی خود را برای آزادسازی این راهبه ها اعلام کرده است.



** تبعه عربستانی مانع آزادی راهبه هاست

به گفته همین منابع، یکی از رهبران گروه تروریستی جبهه النصره که تبعه عربستان که با سازمان اطلاعات این کشور مرتبط است تا کنون مانع آزادی راهبه ها شده است.

این فرد 3 شرط را برای آزادی آنان تعینی کرده است: انتخاب یک میانجی دیگر به جز قطر، آزادی 500 زندانی عضو جبهه النصره از زندان های سوریه و لبنان و تعهد دمشق مبنی بر اینکه پس از آزادی راهبه ها به شهر یبرود حمله نخواهد کرد.

نام این رهبر عربستانی گروه تروریستی نصره و نام تبعه کویتی رباینده راهبه ها اعلام نشده است.

یاد آور می شود راهبه های ساکن در کلیسای شهرک مسیحی نشین معلولا در سوریه در ماه دسامبر گذشته توسط گروه های مسلح تروریست ربوده شدند. تا کنون همه تلاش ها برای آزادی آنها با شکست مواجه شده است. به جز این راهبه ها دو اسقف عالی رتبه مسیحی هم سال گذشته در سوریه ربوده شدند.

خاورم 1491**1586*
کد N114846

وبگردی