آفتاب

جشن پیروزی انقلاب اسلامی در دوحه برگزار شد

جشن پیروزی انقلاب اسلامی در دوحه برگزار شد

تهران - ایرنا - جشن بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دوحه پایتخت قطر برگزار شد .

به گزارش روز دوشنبه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه ، جشن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران با حضور ˈحمد بن عبدالعزیز الکواریˈ وزیر فرهنگ، هنر و میراث، سرلشکر خلبان ˈغانم بن شاهین الغانمˈ رییس ستاد کل نیروهای مسلح، ˈعبدالعزیز علی احمد النعمهˈ معاون اداره کل تشریفات وزارت خارجه قطر، سفرا و روسا، وابستگان نظامی و اعضای نمایندگیهایی سیاسی و بین المللی مقیم در شهر دوحه برگزار شد.

ˈمحمد جواد آسایش زارچیˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر در سخنانی ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، درباره روابط تهران و دوحه نیز گفت: راه دوستی پایان ندارد، بویژه اگر این راه به صلح و امنیت پایدار در منطقه برسد . مناسبات خوب قطر و ایران به مسیر توسعه هرچه بیشتر خود ادامه می دهـد و این یک روابط راهبردی برای طرفین است .

سفیر ایران در قطر با اشاره به حضور شکوهمند ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری و تاثیر آن بر نقش و جایگاه ایران در عرصه بین المللی افزود: انتخابات اخیر ایران با مشارکت بیش از 72 درصد از واجدان شرایط رای، فصل جدیدی از شرایط ˈبرد – بردˈ را مبتنی بر مسیر محترمانه ایجاد کرد . مردم ایران تصویر واقعی ایرانی را در معرض دید جامعه بین المللی قرار دادند . ایرانی ها نشان دادند به صندوق رای به عنوان پایه اصلی قدرت ، مشروعیت و مقبولیت عمومی متعهد هستند .

وی اضافه کرد: دولت جدید ایران در راستای امنیت و منافع ملی کشور به روند رو به پیشرفت خود ادامه خواهد داد .

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه همچنین گفت: مردم خاورمیانه از خشونت و افراط گرایی به ستوه آمده اند . امید به تغییر در شرایط فعلی روندی رو به رشد و غیرقابل برگشت است . این وضعیت یک شرایط بی سابقه ای برای همه ما فراهم کرده که باهم در عرصه منطقه ای و بین المللی به صلح آری و به جنگ نه بگوییم .

سفرا و نمایندگان سیاسی خارجی شرکت کننده در مراسم سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران ضمن گفت و گو با سفیر ایران درخصوص مواضع تهران در عرصه بین المللی منطقه تبادل نظر کردند

در حاشیه این مراسم فیلمی از جاذبه های گردشگری و نیز پیشرفتهای ایران برای حضار به نمایش درآمد و همچنین کتاب و بروشورهایی در این رابطه توزیع شد .

خاورم**1651
کد N114569

وبگردی