آفتاب
عراقچی در گفتگوی ویژه خبری: 

طرف مقابل زیاده خواهی نکند ظرف چند ماه به راه حل می رسیم/ مذاکرات آینده سخت است

طرف مقابل زیاده خواهی نکند ظرف چند ماه به راه حل می رسیم/ مذاکرات آینده سخت است

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: در صورتی که طرف مقابل حسن نیت و اراده لازم را داشته باشند و زیاده خواهی که عادت آنهاست را کنار بگذارند می توان ظرف چند ماه به راه حل جامع برای موضوع هسته ای ایران که لغو کامل تحریم های بر علیه ایران است رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای و معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره آخرین وضعیت اجرای توافق ژنو گفت: تا آنجایی که به اجرای گام اول توافق مربوط می شود همه چیز طبق برنامه پیش می رود.

وی افزود: از این جهت دچار مشکل نیستیم و هم ما و هم طرف مقابل تعهدات را در زمان خود انجام داده ایم. در 20 ژانویه قرار بود اقداماتی انجام دهیم که انجام شد و آژانس نیز راستی آزمایی و تأیید کرد و همزمان نیز طرف ها مقابل و آمریکایی دستوالعمل ها را برای تعلیق تحریم ها ارائه کردند.

عراقچی با اشار به اینکه جلسه شورای اتحادیه اروپا در روز 20 ژانویه برگزار شد و تصمیمات لازم اتخاذ شد ، اظهار داشت :آمریکا نیز دستورالعمل برای رفع تحریم ها را صادر کرد و در تاریخ اول فوریه نیز مبلغ مورد توافق به حساب ایران واریز شد و کارها طبق برنامه پیش می رود.

 وی در پاسخ به سئوالی درباره اجرای توافق نهایی ، بیان کرد: تاریخ جدید برای شروع مذاکرات نهایی مورد توافق قرار گرفته است . 28 بهمن ما مذاکرات آغار می شود که مذاکرات سختی است اما طبق توافق ژنو نباید بیشتر از یک سال طول بکشدو من فکر می کنم در صورتی که طرف های مقابل حسن نیت و اراده لازم را داشته باشند و زیاده خواهی که عادت آنهاست را کنار بگذارند می توان ظرف چند ماه به راه حل جامع برای موضوع هسته ای ایران که لغو کامل تحریم های بر علیه ایران است رسید.

عراقچی گفت: جلسه اول در وین برگزار می شود و برای برگزاری مذاکرات آتی باید تصمیم گیری شود . ما قرار گذاشته ایم که مذاکرات در شهرهای محل استقرار سازمان ملل باشد . ژنو محل خوبی بود که به دلیل همزمان شده با مذاکرات سوریه تصمیم گرفتیم این دور از مذاکرات در وین آغاز شود و طرفین خود را برای مذاکرات آماده می کنند.

ادامه دارد ...

کد N114191

وبگردی